Societat09/10/2014

‘Disseny Barcelona-Beijing’, a la Sala Ciutat

La mostra traça un recorregut pel disseny fet a Barcelona que triomfa al mercat xinès

Ara

BarcelonaFins al 7 de novembre de 2014, la Sala Ciutat (carrer Ciutat, 2) acull l'exposició Disseny Barcelona-Beijing, amb motiu de l'elecció de Barcelona com a ciutat convidada al festival de disseny més important de l'Àsia, la Beijing Design Week (cita asiàtica que se celebra a Pequin la darrera setmana de setembre).

Organitzada per l'Ajuntament de Barcelona i el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, l'exposició mostra la relació entre la capital catalana i la xinesa a través del disseny. La Sala Ciutat ofereix una selecció de projectes i marques, dels àmbits del disseny arquitectònic, industrial i gràfic, i també de la comunicació visual i publicitària, que han estat creades a Catalunya però destinades al mercat asiàtic.

Cargando
No hay anuncios

Dues ciutats en 20 espots i 60 imatges

A la Sala Ciutat es poden veure els 20 millors espots publicitaris catalans i xinesos, premiats a nivell nacional i internacional ja que l'exposició s'inicia amb la reproducció continuada d'una selecció d'imatges que contraposen la identitat de la ciutat asiàtica i la catalana.

Cargando
No hay anuncios

Un total de 60 fotografies mostren la personalitat de cadascuna a través d'edificis singulars, de la quotidianitat ciutadana o algunes mostres de l'art, entre d'altres.

Un dels espais de la mostra ressalta el valor de Barcelona com a pol de talent. Per aconseguir-ho, l'exposició recorre a testimonis reals: una sèrie de ciutadans xinesos, residents a Barcelona i dedicats al disseny, que expliquen quins són aquells aspectes que els ha portat a residir, estudiar o treballar en aquesta ciutat.

Cargando
No hay anuncios

Cadascun dels testimonis presenta la seva experiència individual emmarcada en la localització de la ciutat on resideixen i acompanyada d'imatges de la seva ocupació habitual.

Marques catalanes a la Xina

Cargando
No hay anuncios

Un espai de l'exposició està dedicat als productes i projectes dissenyats per empreses catalanes destinats a l'exportació a l'Àsia. Entre els sectors representats, hi ha el gran consum, el tèxtil, industrial o l'arquitectònic, entre d'altres.

Els projectes i marques que ocupen un lloc destacat en l'exposició figuren: en disseny arquitectònic, Benedetta Tagliabue (Miralles Tagliabue EMBT), amb el Pavelló d'Espanya a l'Exposició Internacional Xangai 2010; en disseny d'interiors, Magma Design, amb el restaurant Ultraviolet de Xangai; en disseny industrial, Stimulo, amb la làmpada DENEB, i també Magma Design, amb els electrodomèstics MIDEA. En l'àmbit del branding i el packaging, trobem Batllegroup, Morillas Brand Design i Espluga+Associates.

Cargando
No hay anuncios

Curiositats de les dues metròpolis

Les ombres xineses són el format expositiu triat per descriure les diferències més curioses entre les dues metròpolis. Una selecció de les dades més rellevants i reveladores de les dues ciutats, com la densitat poblacional, l'accés a les tecnologies de la informació i la comunicació, la velocitat dels trens, el consum de litres d'aigua, el salari mínim o l'edifici més alt, entre d'altres.

Cargando
No hay anuncios

Aquest format és un recurs característic del país, considerat remot antecedent del cinema per intentar reproduir el moviment sobre una pantalla.