La urbanització Aiguaviva Park de Vidreres, situada als contraforts de la Serralada Litoral, té més de 50 quilòmetres d’asfalt i desenes de vies sinuoses plenes de racons recòndits. Els carrers, que tenen noms de plantes i arbres, serpentegen entre pins, roures i alzines; és fàcil veure-hi garses, tórtores i perdius. És en un indret envoltat de natura. Tot i que hi habiten 3.000 persones, hi ha poc trànsit i la sensació de tranquil·litat és absoluta. Però la Marta, una noia de 33 anys que vivia amb la seva parella, de 31, i els pares d’ell en un xalet del carrer Bedoll, va comprovar durant dotze llarguíssims dies que fins i tot un lloc tan acollidor pot transformar-se en un infern. “Ell anava borratxo i el dia del Pilar la va apallissar”, va explicar ahir el José Luis, un dels germans de la víctima. “Ara ja està millor; es pot asseure i li han donat sopa”, afegia. Segons ell, la Marta, que està ingressada a l’Hospital Josep Trueta, mai no havia tingut cap problema amb l’agressor. “Fa poc, el banc els va desnonar i van anar a viure a casa dels pares d’ell”, deia.
Tot es va capgirar el 12 d’octubre, quan l’agressor li va clavar una pallissa en què li va fracturar diverses costelles i vèrtebres, i va causar-li lesions greus a l’abdomen que li han afectat el pàncrees. Després li va prendre el mòbil i les claus, i la va retenir durant gairebé dues setmanes amb l’ajuda dels pares, la germana i el cunyat, que feien torns per vigilar-la. Durant aquests dies, l’home la va agredir sexualment. El divendres 24, plena de blaus i malferida, la Marta va poder escapar-se. “Un veí que se la va trobar la va ajudar i va avisar la mare”, relata el seu germà José Luis. L’agressor ja està empresonat, i els pares, la germana i el cunyat, en llibertat amb càrrecs.
La condemna de l’alcalde
A la casa groga prefabricada del carrer Bedoll ahir hi havia càmeres i fotògrafs, que prenien imatges dels dos aguilots situats a banda i banda de la porta metàl·lica i de dos gossos petaners que no paraven de bordar. “Sempre tenen les persianes abaixades; no sé ni com es diuen, però han robat a totes les cases”, lamenta un veí. La seva dona relatava així la detenció de divendres: “Va venir la policia secreta i la policia i es van endur emmanillada molta gent”. Ahir molts veïns de la urbanització encara no en sabien res. És el cas de Josep Talón, un constructor jubilat que, en assabentar-se’n, no es va sorprendre gaire. L’alcalde de Vidreres, Jordi Camps, va qualificar d’“esperpèntica” l’actitud de l’agressor. L’Ajuntament ha condemnat “enèrgicament aquest fet de violència masclista al municipi”. El cos d’agents municipals patrulla cada dia per Aiguaviva Park. “Però és una urbanització enorme, amb moltes entrades i sortides”, admet un dels vigilants.