Vaga de docents

Educació ofereix als docents que el curs vinent cap grup d'ESO tingui més de 30 alumnes

La negociació continua en marxa i el Govern farà una nova proposta salarial als mestres

26/02/2026

BarcelonaPer tercer dia consecutiu continuen les negociacions entre el departament d'Educació i els sindicats de docents. Aquest dijous el Govern ha fet una nova proposta als sindicats amb una promesa de reducció de ràtios i un augment de recursos a l'escola inclusiva. Ara bé, les reunions encara estan en marxa i, de moment, des de la conselleria d'Educació no han fet cap compareixença pública.

Sí que han parlat els sindicats, que, en una pausa de la trobada, han explicat als mitjans algunes pinzellades de la nova proposta. Entre elles, tal com també han confirmat fons d'Educació, hi ha el compromís de fer que el curs vinent cap grup d'ESO estigui per sobre de la ràtio màxima de 30 alumnes per aula.

Cargando
No hay anuncios

Tot i que per norma cap grup hauria d'estar per sobre de la ràtio, la realitat és que cada curs hi ha instituts que es troben amb aules desbordades, per sobre del que està permès. Encara, i pel que fa a les ràtios, també han posat sobre la taula la proposta que el curs 2027-2028 hi hagi un 25% de les aules d'ESO que tinguin un màxim de 25 estudiants. A més, s'ha plantejat un augment de recursos per a l'escola inclusiva que està pendent de concretar-se. Ara bé, a priori, la proposta d'Educació s'hauria d'acceptar en bloc; per tant, cap de les mesures es tiraria endavant si no s'acorda també un pacte salarial.

Pendents d'una millora salarial

A hores d'ara, el departament d'Educació i els sindicats continuen reunits. Tal com han confirmat les dues parts, en la trobada d'aquest migdia Educació està fent una nova proposta de millora salarial per als docents. Seria la tercera proposta de millora de sou que fa Educació als sindicats en dues setmanes després que ahir, segons els sindicats, se'ls oferís una pujada del complement específic d'un 20% en cinc anys, que suposaria un increment de 2.000 euros bruts a l'any el 2030.

Cargando
No hay anuncios
El preu del menjador torna a pujar

El preu del menjador escolar tornarà a pujar el curs que ve. Quedar-se a dinar a l'escola passarà de costar 7,54 euros a valdre 7,83 euros pels alumnes fixos. L'augment equival a un increment del 3,85%, segons ha publicat el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC).

Per als comensals esporàdics, el preu podrà incrementar-se fins a un 10% més, amb un màxim de 8,61 euros. En els centres on l'espai migdia dura dues hores, el preu per als habituals serà de 7,41 euros i per als esporàdics pot arribar a un màxim de 8,15 euros. L'aFFaC ha criticat l'"escalada desmesurada" del cost del menjador escolar en un moment en què creix el nombre de famílies que no arriben a final de mes.

Estem treballant per ampliar aquesta informació