BARCELONA

Els Encants estudien denunciar l’Ajuntament

Els venedors volen saber qui va ordenar habilitar un espai per al ‘mercat de la misèria’

Pau Esparch
29/05/2018

BarcelonaEl mercat dels Encants de Barcelona està revolucionat. Com va avançar ahir l’ARA, els comerciants estan indignats perquè diumenge els venedors ambulants -l’anomenat mercat de la misèria - es van instal·lar al perímetre del mercat legal, on es va tallar el trànsit amb tanques de l’Ajuntament de Barcelona i amb agents de la Guàrdia Urbana. “Després d’això, algú de l’Institut Municipal de Mercats m’hauria d’haver trucat”, considera el president de la junta de comerciants dels Encants, David Moyano, que assegura que des de diumenge ningú del consistori ha donat explicacions. Els venedors del mercat legal ja estudien -amb l’assessorament d’un bufet d’advocats- l’opció de denunciar l’Ajuntament. Però abans volen resoldre una incògnita: qui va ser el responsable d’ordenar que s’habilités un espai amb tanques del consistori per als venedors ambulants amb la connivència de la Guàrdia Urbana, ja que els comerciants recorden que diumenge els agents no van intervenir.

La situació del cap de setmana no va agafar del tot per sorpresa els comerciants dels Encants. Moyano explica que fa dos mesos -com a president de la junta- es va reunir amb la direcció de l’Institut de Mercats, la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra. En aquella trobada, segons relata Moyano, es va anunciar que es buscava una ubicació per al mercat de la misèria, format per desenes de venedors ambulants que, sense permís, ofereixen tot tipus d’objectes. Els diumenges -quan el mercat legal no obre- els venedors ambulants acostumen a ser molts més i es concentren a la zona de la plaça de les Glòries, entre els Encants i la Farinera del Clot. Però per posar una mica d’ordre al mercat de la misèria dels diumenges, es va plantejar “una solució pactada” que la setmana passada es va comunicar a la junta de comerciants.

Cargando
No hay anuncios

“El director dels Encants ens va dir que diumenge el mercat de la misèria es faria de manera autoritzada”, afirma Moyano, que afegeix que, evidentment, aquesta no és la petició que havien fet els comerciants. “El mercat de la misèria no hauria d’existir”, defensa Moyano, que insisteix que els venedors dels Encants -a diferència dels ambulants- han de pagar per ser al mercat legal. Després de l’anunci del director, Moyano explica que la junta de comerciants es va reunir amb la Guàrdia Urbana, que va confirmar que el mercat de la misèria se situaria cada diumenge -com a “solució provisional”- a la plaça que hi ha entre els Encants i el Museu del Disseny. “Els agents ens ho van demanar com un favor. Però no vam negociar, només ens van informar”, exposa Moyano.

Tot i això, al final diumenge els venedors ambulants es van ubicar a l’entorn dels Encants, entre el carrer Casp i l’avinguda Meridiana -on no es podia circular-. “Ens sentim enganyats perquè l’Ajuntament no ens defensa. Paguem perquè ens defensi i ens posen en un edifici de gairebé 60 milions d’euros que ningú ha demanat”, lamenta Moyano. El president dels comerciants dels Encants tem que si aquest diumenge el consistori torna a permetre el mercat de la misèria com la setmana passada, hi haurà “un efecte crida” de venedors ambulants. “Hi pot haver tensió perquè els ànims es poden escalfar massa”, pronostica Moyano, que titlla de “molt irresponsable” la posició del govern d’Ada Colau. Malgrat tot, de moment descarta que els comerciants dels Encants convoquin cap manifestació.