La Festa de la Infància uneix diversió, esport i consciència social a l’Estació del Nord
Aquest cap de setmana, els nens també poden gaudir d'El Meu Primer Festival i els adults, de la Casa Asia Film Week
BarcelonaAquest cap de setmana, l'Estació del Nord serà el territori dels més menuts. La Festa de la Infància torna amb la celebració d'un aniversari molt especial, els 25 anys de la Convenció sobre els Drets dels Infants de les Nacions Unides.
En una gran trobada, aquest diumenge al matí, hi haurà activitats lúdiques gratuïtes, relacionades amb el món de l'esport, que aproparan el coneixement dels drets dels infants a petits i a grans.
Al Jardí Botànic de Barcelona i al Jardí Botànic Històric també estan de festa, torna Planta't als botànics amb el lema La tardor ens transforma. Entre les 10h i les 17h hi haurà tallers d'identificació de bolets, itineraris de poesia i visites guiades, entre d'altres. A més, un tren llançadora connectarà els dos recintes cada 30 minuts.
Cinema per a tots els públics
Per als petits de la casa comença aquest cap de setmana El Meu Primer Festival. És un cicle de cinema en què miren, però també opinen en cinefòrums i creen, amb la realització d'una pel·lícula col·lectiva. La setena edició, per a nens d'entre 2 i 12 anys, inclou 90 films de 17 països diferents, s'allarga fins al 30 de novembre i espera arribar als 13.000 espectadors.
Però no oblidem encara el cinema perquè arriba la Casa Asia Film Week, una oportunitat per conèixer les societats asiàtiques del segle XXI. Les sales dels Cinemes Girona s'ompliran del cinema asiàtic més actual, que es manté fora dels circuits comercials.
Entre les més de 40 pel·lícules programades hi predomina el drama, però també hi destaca un tractament especial al cinema iranià o en altres de més desconeguts, com els de Mongòlia, el Pakistan o Malàisia.
Teatre de risc
Al Teatre Borràs, Lluís Homar s'ha proposat tot un repte, interpretar tot sol Terra baixa. Hi ha quatre personatges dalt l'escenari, però només un actor, en una proposta d'escenografia arriscada.
L'obra més popular d'Àngel Guimerà torna a la cartellera amb un joc interpretatiu que no deixarà ningú indiferent, perquè la Marta, en Manelic, en Sebastià i la Nuri s'expressen en la mateixa persona.
D'altra banda, El Molino recupera el gènere de la revista gràcies a l'espectacle de Le Croupier anomenat Esperança Dinamita, que homenatja la figura d'aquesta vedet, una de les més populars i controvertides de l'època.
La seva sobtada desaparició l'ha fet força desconeguda actualment, però les seves partitures suposen fantàstics retrats d'un període cabdal en la història de la ciutat.