SOCIETAT
Societat02/08/2013

El maquinista va sentir un avís de la proximitat del revolt mentre parlava per telèfon

Va parlar amb l'interventor fins a 11 segons abans de l'accident

Efe

BarcelonaFrancisco José Garzón Amo, maquinista de l'Alvia accidentat a Santiago, va parlar per telèfon mentre el tren circulava a 199 km/h amb l'interventor fins a 11 segons abans de l'accident i va sentir mentrestant un avís que indicava la proximitat del tram amb un límit de 80 km/h.

El minuciós informe del contingut de les caixes negres elaborat per la Unitat Central de Criminalística de la Comissaria General de la Policia Científica, fixa el primer registre de veu a les 20:39:15, després de sonar el telèfon corporatiu de Garzón, extraviat després del sinistre, a les 20:39:06.

Cargando
No hay anuncios

El diàleg es perllonga un minut i quaranta segons, encara que no queda constància que pengin en algun moment.

A les 20:41:06, i fins a les 20:41:16, es percep l'inici del so d'arrossegament del comboi a conseqüència del descarrilament.

Cargando
No hay anuncios

En el moment del so d'avís de la trucada que va fer el supervisor dels serveis a bord des del vagó 3 al conductor, el tren circulava a 199 quilòmetres per hora, dins del límit permès i normal en el tram del recorregut en què es trobava.

Quan es detecta el primer avís acústic d'un senyal avançat (E ,7-via lliure), que segons ha explicat Renfe indica la proximitat de la bifurcació de A Grandeira, amb un límit de 80 quilòmetres per hora, la velocitat és, igualment, de 199 km / h, mentre que a les 20:40:55, coincidint amb l'últim so de veu exclamatiu de Garzón Amo (aaayyyyy!), aquesta velocitat es veu reduïda a 195.

Cargando
No hay anuncios

A les 20:40:56, figura de nou una altra balisa i un avís acústic, a escassos cinc-cents metres del lloc del sinistre. Quatre segons més tard, a les 20:40:59, el maquinista activa el fre d'emergència, i, a les 20:41:02, sona un altre avís acústic.

L'Alvia que cobria la ruta entre Madrid i Ferrol descarrila a les 20:41:06 a 179 quilòmetres per hora, al punt quilomètric 84,413. A les 20:41:10 s'utilitza el fre d'emergència i la velocitat baixa a 153 quilòmetres per hora, encara que ja una vegada que el tren, compost per tretze vehicles, ha impactat i es desencaixa.

Cargando
No hay anuncios

En l'accident van morir 79 persones i més de 150 van resultar ferides.

L'informe sobre suports electrònics i informàtics va acompanyat de gràfics en els quals s'analitzen tant les dades de veu com les velocitats.

Cargando
No hay anuncios

Garzón Amo, que rep ajuda psicològica, està imputat per 79 homicidis i una pluralitat de delictes de lesions per imprudència professional.

En l'anàlisi de dades han estat presents, per part de Renfe, el cap d'àrea d'investigació tècnica d'accidents i el cap de maquinistes, d'Adif, el gerent i un tècnic de l'àrea de seguretat de Circulació Nord-oest, així com un representant de Foment.