Successos

Mor una dona catalana en un accident d'autobús a La Gomera

Deu persones més han quedat ferides de diversa consideració després que el vehicle de transport públic bolqués en ple trajecte

ARA
13/05/2025

BarcelonaUna dona catalana de 73 anys ha mort i deu persones més han quedat ferides aquest matí en un accident d'autobús a La Gomera, segons informen les autoritats canàries. El vehicle, una guagua de transport públic, ha sortit de la via i ha bolcat poc després de les nou del matí, quan cobria el trajecte entre la capital de l'illa i Alajeró, el municipi on estava empadronava la víctima i hi passava temporades.

Els ferits, de diversa consideració, han estat traslladats en ambulància a l'Hospital Virgen de Guadalupe. El marit de la dona que ha perdut la vida també viatjava a l'autobús, però ha resultat il·lès. Tot i això, ha rebut atenció psicològica al lloc dels fets, segons ha explicat el president del Cabildo de La Gomera, Casimiro Curbelo.

Cargando
No hay anuncios

Tres ferits greus

Tal com ha informat el 112, entre els deu ferits hi ha tres persones que estan greus: un home de 69 anys amb un traumatisme lumbar i cervical; una dona de 67 anys que ha patit un traumatisme a la pelvis, i una segona dona de 63 anys amb un traumatisme al maluc i una fractura oberta. La resta de ferits, amb edats compreses entre els 20 i els 76 anys, presentaven traumatismes, ferides, dolor cervical o lumbar i, en alguns casos, crisis d'ansietat, en tots els casos de caràcter moderat o lleu.

Cargando
No hay anuncios

Segons ha detallat el Cabildo Insular de La Gomera, l'autobús ha sortit de la via, s'ha precipitat diversos metres d'altura i ha caigut a un tram inferior de la mateixa carretera, la GM-2, on ha quedat bolcat.

Fins a la zona de l'accident s'hi ha mobilitzat un ampli dispositiu, amb diverses ambulàncies, un helicòpter medicalitzat i efectius dels Bombers, la Guàrdia Civil, la Policia Local i Protecció Civil, entre d'altres.