SOCIETAT

Els treballadors de la UPC acorden anar a la vaga a partir del 25 d'abril

Protesten contra els 340 acomiadaments –entre personal d'administració i professors associats– aprovats pel consell de govern de la universitat

Efe
12/04/2013

BarcelonaTreballadors i estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) han acordat avui en assemblea convocar vaga a partir del pròxim 25 d'abril, en contra dels 340 acomiadaments aprovats pel consell de govern d'aquest centre, segons han informat fonts de CCOO.

Dilluns que ve, els sindicats presentaran davant l'autoritat laboral de Catalunya la convocatòria de vaga, que té un termini de deu dies per fer-se efectiva, per la qual cosa els representants dels treballadors preveuen iniciar l'aturada el dia 25.

Cargando
No hay anuncios

De moment, es desconeix si la vaga tindrà caràcter indefinit o parcial, segons han indicat les mateixes fonts.

Abans de la vaga, dimarts que ve, dia 16, està prevista la realització del claustre de la UPC, en el qual es votarà una moció de censura contra l'actual rector, Antoni Giró.

Cargando
No hay anuncios

Els 340 acomiadaments previstos, 90 dels quals afecten el personal d'administració interí, començaran a executar-se a partir del pròxim 1 de maig, i els 250 professors associats (que treballen a temps parcial) no seran renovats a final d'aquest curs.

Paral·lelament a la realització de l'assemblea d'avui, es manté la tancada d'una cinquantena de treballadors de la UPC a l'edifici del rectorat, on pretenen mantenir-se fins a la realització del claustre de dimarts, també en protesta pels acomiadaments, per la reducció del pressupost de la universitat pel que fa al capítol de personal i per la supervisió de la Generalitat dels comptes d'aquest centre.

Cargando
No hay anuncios

El consell de govern de la UPC va aprovar el març passat el pressupost per a aquest any, que puja a 278,4 milions d'euros, un 10,4% menys que el 2012, amb una reducció del 6,48% en el capítol de personal.

En la mateixa sessió, es va aprovar un acord entre la UPC i el govern català pel qual la Universitat podrà canalitzar el dèficit de 2012, que és de 10,9 milions d'euros, fora del pressupost d'aquest any 2013, sense que s'hagi d'absorbir.

Cargando
No hay anuncios

D'aquesta manera, la Generalitat supervisarà l'absorció del dèficit de la UPC en un termini d'uns tres anys, segons va assegurar la setmana passada al Parlament de Catalunya el conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, de qui depenen les universitats.