Societat09/01/2012

Dos joves enginyers s'inventen un sistema de patrocinis per rebaixar el preu de la T-10

A través d'un web, dos enginyers titulats a la UPC venen bitllets de l'Autoritat del Transport Metropolità a un preu més barat del normal gràcies a la inclusió de publicitat

Ara

BarcelonaDos joves, que es van conèixer mentre estudiaven a la UPC, han creat una pàgina web on es poden comprar bitllets de transport públic de l'Autoritat del Transport Metropolità més barats que el preu de venda habitual, gràcies a la inclusió de publicitat en els mateixos bitllets.

En Daniel Martínez i en Guillem Mateos han explicat que aquesta venda a través del seu web és "completament legal" i que només consisteix en què anunciants que "estan compromesos" i "empreses que són verdes" paguin una part del preu del títol que la gent compra.

Cargando
No hay anuncios

El sistema que fan servir en el seu lloc web es redueix a la venda de bitllets del tipus T-10 esponsoritzats que després fan arribar a casa dels compradors per correu postal. Tot i això, no sempre hi ha disponibles bitllets. L'emissió per lots que portena terme fa que es vagin esgotant i que, en determinats moments, hi hagi nous lots que tinguin preus diferents d'altres d'emesos anteriorment.

Segons han explicat, el seu benefici per fer aquesta tasca i mantenir el web consisteix a cobrar un import a les empreses que s'anuncien per gestionar-los aquesta publicitat. De moment, expliquen que només venen T-10, però en el futur volen ampliar les ofertes "a diversos tipus de títols".