Detingut un home pel presumpte assassinat de la seva exparella a Huelva
La filla de la víctima assegura que una setmana abans l'home va amenaçar la dona
BarcelonaLa Guàrdia Civil ha detingut al municipi de Moguer, a Huelva, un home de 56 anys com a presumpte autor de l'assassinat de la seva exparella, una dona de 47 anys. El cas s'investiga com un crim de violència masclista, segons han informat a Efe fonts pròximes a la investigació, i s'ha produït en un assentament de barraques a tocar de Palos de la Frontera.
La detenció s'ha produït aquesta matinada després que els companys de feina de la víctima trobessin el cadàver amb signes de violència. Com que la dona no es va presentar a la feina en una finca agrícola de la localitat, la van anar a buscar. L'alcalde de Moguer, Gustavo Cuéllar, ha precisat que la dona presentava "ferides d'arma blanca".
Segons fonts policials, no consten denúncies prèvies ni antecedents del detingut al sistema VioGen, en el qual només s'inclouen els casos de violència masclista. Amb tot, la filla de la víctima havia informat els agents la setmana passada que l'ara detingut havia amenaçat la seva mare després que aquesta li anunciés que es casaria amb una altra persona.
34 crims a l'Estat el 2025
L'alcalde de Moguer ha concretat que la víctima "feia 17 anys que vivia a Moguer i feia poc temps que s'havia portat la seva filla, de 23 anys", ha lamentat els fets i ha assegurat que des de l'Ajuntament es posaran els serveis del Centre d'Informació a la Dona i d'Igualtat al servei dels familiars de la víctima, a qui ha traslladat el condol.
Diversos veïns d'aquesta localitat han fet aquest dilluns un minut de silenci en memòria de la dona assassinada a les portes del consistori al migdia. "Moguer avui és un poble que se sent agredit per part d'un presumpte assassí que ens ha colpejat vilment", ha assegurat el batlle, en nom dels concentrats.
Si es confirma la naturalesa masclista d'aquest crim, ja seran 34 les dones mortes en mans de les seves parelles o exparelles des de començament d'any a l'Estat; 1.329 des que comencessin les estadístiques, segons les dades actualitzades de la delegació del govern de violència masclista.