Publicitat
Publicitat

Còmic

És el segon nord-americà que s'alça amb el prestigiós guardó francès

Art Spiegelman guanya el Gran Premi d’Angulema

El dibuixant de còmic Art Spiegelman, heroi de l'underground dels anys 70 i 80, es converteix en el segon nord-americà, després de Robert Crumb, que obté el guardó més important del més prestigiós certamen de còmic del món.

El Gran Premi del 38è Festival Internacional de Còmic d’Agulema (oest de França) ha estat lliurat aquest diumenge al nord-americà Art Spiegelman, pare del mític Maus, que li va valer el 1992 l’únic premi Pulitzer atribuït mai a un còmic, i tractava de l’Holocaust a través dels records dels supervivents.

Art Spiegelman és l’únic artista nord-americà, amb Robert Crumb el 1999, a haver estat coronat a Angulema, on s’hi apleguen cada any tots els que compten en el món del 9è art.

Molt aplaudit, el Gran Premi va ser revelat durant la cerimònica clausura del festival, en presència del ministre de Cultura francès, Frédéric Mitterrand, que havia atorgat una mica abans al guionista belga Jean Van Hamme les insígnies de comandant de les Arts i les Lletres.

Far del còmic underground nord-americà dels anys 70 i 80, Art Spiegelman, nascut a Estocolm el 1948, va sacsejar el món del còmic en publicar als anys 80 Maus, crònica dolorsa de la Shoah, traduïda a una vintena de llengües. Els alemanys són representats com a gats i les víctimes de l’Holocaust, com a ratolins.

Art Spiegelman viu a Nova York amb la seva dona, la francesa Françoise Mouly, directora d’art del setmanari New Yorker per al qual va realitzar la portada del número del 24 de setembre del 2001, el primer després l’11-S, amb un dels dibuixos polítics més forts de la dècada.

Més continguts de