Publicitat
Publicitat

VALLPARADÍS

Canviar la política per les crispetes

Milers de manifestants es van passejar ahir pels carrers de Moscou per protestar contra Vladímir Putin, que avui serà investit com a president de Rússia. A Vladivostok hi van posar més imaginació i van carregar un taüt negre amb una inscripció de deu lletres: "Democràcia". Mentre la gent sortia al carrer, l'oposició es mossegava les ungles, incapaç com ha estat de capitalitzar aquest desencís.

Un dels que hi aspirava és Mikhaïl Prókhorov, l'actual propietari dels Nets, de la NBA. El seu programa electoral, que tan sols va rebre el suport d'un 7% dels votants, contenia propostes molt arriscades, com retallar el període presidencial, restaurar les eleccions directes dels governadors regionals i cooperar econòmicament amb els Estats Units. També volia remoure el passat, obrint els arxius de l'etapa comunista i recordant les víctimes de l'era de Lenin i Stalin.

Prókhorov és un tipus intel·ligent a qui els negocis no han anat malament. Forbes estima en 10,1 bilions d'euros la seva fortuna, construïda amb operacions relacionades amb l'or i el níquel. També té negocis relacionats amb les finances, la tecnologia i els mitjans de comunicació.

"Als diners els agrada la calma", repeteix una vegada i una altra quan li demanen consells per triomfar al món dels negocis. Ell prefereix gastar l'adrenalina amb els esports i ha col·laborat amb clubs de futbol, bàsquet i hoquei sobre gel.

Aparcada, almenys de moment, la política i instal·lat als Estats Units, Prókhorov vol centrar els seus esforços a reflotar els Nets. El seu primer pas ha estat traslladar la franquícia de Nova Jersey a Brooklyn. Físicament, la mudança és de tan sols 20 quilòmetres, una hora en cotxe si es creua el riu Hudson pel túnel Holland, però el canvi és molt més important que això i situa l'equip al bell mig d'un dels grans aparadors del món.

L'operació de màrqueting sembla perfecta, allunyant l'equip d'una zona econòmicament molt deprimida. La construcció del Barclays Center, un pavelló amb capacitat per a més de 18.000 espectadors que ha costat 3,7 bilions d'euros, és la cirereta d'un projecte que la NBA, esgotada de buscar solucions a la greu crisi econòmica, veu amb bons ulls.

Mentre els aficionats es distreuen amb els play-off , la franquícia dosifica les informacions relacionades amb el seu futur. Un dia mostra un esborrany del nou logo i un altre deixa caure que es reforçarà amb Andrei Kirilenko. És llest, aquest Mikhaïl Prókhorov, que ha canviat la política per les crispetes.

Més continguts de