Publicitat
Publicitat

Gema Requena, 'coolhunter'


El coolhunting és un terme que s'utilitza en el món del màrqueting i la publicitat. La feina consisteix a fer prediccions sobre canvis o aparicions de noves tendències en el món del consum o de la moda, principalment. Una informació que pot ser vital per a moltes empreses per adaptar-se a les noves tendències socials i mantenir el seu posicionament en el mercat. Els que es dediquen a això reben el nom de coolhunters (caçadors de tendències).

És el cas de la Gema Requena (nethunting.es), una de les pioneres d'aquesta feina a casa nostra. Ella prové del món de la comunicació. Fa 8 anys, amb la voluntat de reciclar-se i obrir-se nous ventalls professionals, va optar per fer un postgrau en coolhunting . Va descobrir que tenia talent per fer aquesta feina i es va traslladar a Nova York per ampliar els seus horitzons laborals. D'aquella experiència en va néixer el llibre Una coolhunter en Nueva York (Oceano Ámbar) i una professió que ha anat evolucionant amb el pas dels anys. Els primers no van ser fàcils, ja que la gent no entenia gaire bé què feia. "Jo tampoc no volia que la gent em catalogués només en coolhunting , pel fet que sembla que està centrat únicament en el tema de la moda. Tot i que pugui entendre molt de moda, jo crec que la meva feina transcendeix aquest fenomen i me'n vaig molt més cap a una anàlisi social. A mi m'agrada parlar de tot allò que té a veure amb noves tendències socials".

Per aquesta inquietud, ben aviat entra en contacte amb el món de les xarxes socials i descobreix tot un paradís on es poden trobar noves tendències socials. Per això s'inventa un nou concepte que ha fet fortuna: nethunting (caça de xarxes). "Sempre he buscat tendències executables. Jo el que vull és que el que descobreixo serveixi per a alguna cosa, que sigui una eina. La investigació de tendències és un camí per arribar a una meta, ja sigui en relació amb un producte, un esdeveniment o una campanya", explica la Gema. "La meva feina és fer un rastreig que pot ser a peu de carrer o a la xarxa, tot i que l'ideal és que sigui combinat". Per la Gema, un coolhunter ha de ser una persona "curiosa i inquieta, amb una certa habilitat per detectar on hi ha un senyal que és important". "També s'ha de tenir molta capacitat per organitzar la informació i molta objectivitat, perquè tendim a pensar que tothom viu com nosaltres o les persones del nostre entorn. I és important tenir una mirada de conjunt i saber etiquetar tota la informació que has recollit", afirma. Una feina que no s'atura mai. Les fotografies les fem en un indret que la Gema tenia interès a conèixer, perquè respon a una nova tendència social. Ens trobem en un pis de Barcelona (openhouse-project.com) que els inquilins obren al públic amb exposicions o sopars en grup. "Una tendència interessant que respon a aquest cert exhibicionisme que estan comportant fenòmens com les xarxes socials", explica la Gema.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT