Publicitat
Publicitat

MODA

La reina de les faixes

La nord-americana Sara Blakely ha reinventat una peça interior oblidada i en només 14 anys s'ha situat entre les empresàries més riques del món. Els seus productes se situen a cavall entre la llenceria tradicional i les faixes cenyides que duien les nostres àvies. Són el secret que permet que moltes celebritats llueixin el tipet sobre la catifa vermella.

El conegut dilema de Bridget Jones entre unes calces sexis i ensenyar mitxelins o unes calces faixa i semblar un figurí ja fa temps que té solució. El 1998, Sara Blakely venia màquines de fax porta per porta a Florida quan va tenir una revelació que la va convertir en una de les milionàries més joves del món.

Feia mesos que s'havia comprat uns pantalons de color crema per 78 dòlars però no se'ls podia posar perquè no trobava la roba interior adequada. Frustrada, la Sara -li agrada que li diguin pel seu nom de pila- va decidir invertir tots els seus estalvis, uns 5.000 dòlars, a crear unes mitges reductores sense peus. A partir d'aquí, és pura tenacitat. Ella sola va escriure la patent del nou producte després de llegir un llibre sobre el tema, va dissenyar el logo de l'empresa amb l'ajuda d'un amic, va insistir molts mesos fins que va trobar un fabricant i va ser model i venedora durant els primers anys.

Avui, Sara Blakely, una rossa esvelta de 41 anys i somriure perfecte, és la fundadora i propietària de Spanx, una empresa de mitges i roba interior modeladora, és a dir, faixes de nova generació, que la revista Forbes valora en 1.000 milions de dòlars.

"Les velles faixes eren gruixudes i molt incòmodes", explica Sara Blakely, que creu que les dones estaven demanant a crits una faixa moderna, lleugera i amb un toc sexi. "Els nostres productes estan a cavall de la tradicional roba interior, que no fa res per modelar la figura, i les faixes cenyides i pesants de les nostres àvies".

L'aprenent d'empresària no tenia diners per publicitar el seu producte, i per això va vèncer la fòbia als avions i va volar fins a Dallas per entrevistar-se deu minuts amb Karen Katz, presidenta de la cadena de roba Neiman Marcus. "Vaig portar la clienta al lavabo per mostrar-li el meu abans i després , i tan bon punt va veure el resultat de les mitges reductores em va dir que en compraria 3.000 parells", recorda la Sara, que a partir de llavors no es va cansar de fer demostracions per aconseguir més compradors.

Spanx anava creixent a poc a poc en els seus primers mesos de vida, però Sara Blakely va tenir una nova idea que va ser el revulsiu definitiu per a la seva empresa: enviar les seves faixes a l'estilista d'Oprah Winfrey, Andre Walker. La famosa presentadora de televisió es va enamorar del producte i el novembre del 2000 va confessar que era la seva peça de roba preferida. La popularitat de Spanx es va disparar i la Sara ràpidament va crear una pàgina web per assumir la forta demanda. Les vendes del primer any van arribar als quatre milions de dòlars i les del segon any als deu milions.

D'Oprah a Paltrow i Roberts

Més tard, celebritats com Gwyneth Paltrow, Julia Roberts, Emily Blunt i Madonna han revelat que les faixes de Spanx són el seu secret per lluir a la catifa vermella. De la nit al dia, un símbol de submissió social i de la incomoditat femenina ha renascut i ha revolucionat el món de la moda. Una nova generació de faixes i cotilles amb glamur que cada cop agraden a més dones i que diferents marques de roba han intentat imitar amb versions pròpies.

"Si alguna cosa pot fer que una dona es vegi i se senti millor amb ella mateixa, farà que camini amb el cap més alt i rebi més floretes. Això suposa un fort impacte emocional per a la dona", conclou la propietària de Spanx, que té més d'un centenar de models de roba interior reductora.

La febre per la nova generació de faixes també afecta els homes. La Sara, casada amb l'excantant de rap i exitós home de negocis Jesse Itzler, explica que mai s'hauria imaginat que crearia faixes per a homes. "Rebia e-mails de molts homes que deien que utilitzaven les faixes de dones per millorar el seu aspecte o per al mal d'esquena. Així que em vaig dir que havia de crear alguna cosa per als homes!"

Sara Blakely assegura que els diners no l'han canviada i ha creat una fundació que es dedica, sobretot, a ajudar dones i nenes amb problemes. També dóna un cop de mà a les futures empresàries. "Jo creia en mi i en la meva idea..., però a vegades encara m'he de pessigar, perquè no m'ho acabo de creure", afirma la multimilionària, que guarda en una vitrina a la seu de Spanx els pantalons de color crema que van encendre-li la bombeta que l'ha coberta d'or.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT