Publicitat
Publicitat

El retorn de Beyoncé

La diva del R&B, la dona més guapa del 2012 segons la revista People i la cantant més envejada, va reaparèixer a Atlantic City després del naixement de la seva filla. Hi havia expectació. I sí, segueix explosiva.

Beyoncé va donar a llum la seva filla, Blue Ivy Carter, el 7 de gener i ara ja està immersa en àlbums i gires. Vist en retrospectiva, la sèrie de quatre actuacions que va fer al complex lúdic Revel, al Boardwalk, el famós passeig marítim d'Atlantic City, només havia de ser una mena d'anunci de la inauguració d'aquest complex amb casino, hotel i centre comercial de luxe. No estava gaire clar què faria a l'espectacle del divendres 26 de maig, la seva primera actuació després del part.

Tot i això, el vídeo que van rodar durant els assajos ja donava algunes pistes. "Em sembla que aquest espectacle pot arribar a ser un dels més grans que hàgim fet mai", afirmava a la càmera el coreògraf de Beyoncé, Frank Gatson Jr. Beyoncé, però, es mostrava més realista. "No vull haver de sortir gaires cops de l'escenari", deia al seu equip durant una reunió. Per tant: ¿es tractaria d'un espectacle de petit format per anar-se posant en forma progressivament?

No. Beyoncé es mou al mateix ritme que abans. L'espectacle va durar dues hores. Es va relaxar una estona a la meitat amb unes quantes balades, però la resta va avançar a tota velocitat i es va situar gairebé en un punt àlgid permanent, amb temes molt atractius, com és el cas de 1(PLUS)1 , que va cantar agenollada sobre un piano.

Beyoncé va aparèixer sobre l'escenari en silueta, fent ressaltar els malucs, que tornen a estar en ple funcionament. En total, es va canviar cinc cops de roba. (L'estil va ser de showgirl moderna,segons va explicar la dissenyadora de vestuari, Tamara Russo, a la revista People , amb molts cristalls, serrells i amb el melic al descobert.) Sobre l'escenari hi havia també uns quants espais amb vídeos granulats que imitaven el súper 8, ballarines que practicaven diversos estils de dansa al ritme de la melodia i espectacles de llum modestos. Beyoncé va actuar amb molta energia i rigor, acompanyada del seu grup de música -format només per dones- i deu ballarines. El que el va diferenciar dels espectacles als grans estadis és la falta d'efectes escènics i que hi va haver menys canvis de vestuari.

El guió ja l'havia escrit abans la mateixa Beyoncé. A Run the world, un tema de l'àlbum 4 , de l'any passat, cantava: "Ens espavilem per fer que aquests milions de dones / siguin prou fortes per donar a llum / i després tornar a la feina". No és perquè sí que aquestes quatre actuacions es van titular Tornar a la feina .

"Treure profit de la potència del cos exigeix responsabilitat", va filosofar en un dels vídeos que es van projectar, ple d'imatges subtils de dominació i submissió. Va ser la introducció a Naughty girl, un vell tema que comença amb un sample de Love to love you baby, de Donna Summer. Un altre homenatge va arribar més tard, amb un fragment d'I will always love you, que va evocar Whitney Houston. Beyoncé no ha estat fora dels escenaris gaire temps, però hi ha estat prou perquè hagi de posar-se al dia amb la feina d'aquesta manera.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT