NEWSROOM

La cara més invisible dels grans esdeveniments

Marta Magrinyà

La gestió de grans esdeveniments és una cosa tan pesada que, quan els organitzadors passen el relleu al següent organitzador, solen tenir una immensa sensació de descans. Fins i tot quan el resultat ha sigut prou satisfactori, els petits errors es recorden tant com els encerts. Els èxits s’obliden ràpid (es donen per descomptats) i els fracassos, encara que siguin insignificants en relació amb la magnitud de l’esdeveniment, queden a la memòria permanentment. Qualsevol activitat basada a coordinar moltes persones i elements comporta carretades de feina amb una enorme responsabilitat. I encara més, si s’està sotmesa a l’escrutini públic.

Però, per desgràcia, treballar molt i amb entusiasme sovint no és suficient, tot i que doni legitimitat moral. La tasca ingent que suposa el desenvolupament de qualsevol projecte ha de tenir uns objectius ben clars i cal assolir-los per fer rendible la inversió en temps i diners. Introduir idees noves tampoc ja no és un valor suficient. A l’Edat Mitjana, qui era capaç de tenir una idea esdevenia un líder perquè la majoria de la gent vivia i moria sense haver tingut mai una idea o fet res nou. Avui les persones més buscades són les que saben materialitzar projectes amb solvència, a més de saber imaginar-los. El món de les idees està sobresaturat, i qui marca la diferència són els executors.