La màgia de la creativitat i l'autenticitat en els negocis
En un món empresarial cada cop més competitiu, aquest 2025 no n'hi ha prou amb seguir les estratègies habituals; el que realment marcarà la diferència entre les persones emprenedores i les empreses que destaquin i les que no, és la creativitat i l'autenticitat dels seus líders.
Quan parlo de creativitat no em refereixo només a conceptes innovadors, dissenys impactants o crear noms memorables (que també). Va molt més enllà. Em refereixo a la capacitat de mirar el negoci des d’un altre angle, oferint una nova perspectiva, fresca i diferenciadora. Veure possibilitats on altres veuen límits. Per exemple, una idea pot ser embolicar els serveis, formacions, programes o productes d’una forma nova i irresistible, crear experiències úniques, adaptar tendències d’altres sectors, crear serveis híbrids unint diverses disciplines… La creativitat converteix el que és conegut en extraordinari.
Per altra banda, l'autenticitat s'ha tornat un valor imprescindible en un món on la intel·ligència artificial deshumanitza progressivament els negocis, allunyant-los de les persones i de les emocions reals. Les empreses i professionals que no s’adaptin a aquesta nova era de transparència, proximitat i credibilitat, i que es limitin a amagar-se darrere d’un logotip, seran oblidades.
Ser autèntic avui implica ser més visibles i mostrar-nos sense filtres, amb naturalitat, honestedat i sense por de mostrar la nostra vulnerabilitat o imperfeccions. És aquesta humanitat la que genera confiança i crea connexions profundes.
I un apunt important. Molts clients, entre diverses opcions similars, escullen aquella amb la qual tenen més feeling, la que els resulta més propera, confiable i alineada amb els seus valors i la seva manera de veure el món. Així que les empreses que a partir d’aquest 2025 apostin per utilitzar el poder de la creativitat i per una comunicació personal i genuïna, seran les que liderin el seu sector. No és apte per a tots els públics, però funciona.