Vox

Tensió en una manifestació convocada per Vox a Tarragona

La protesta portava per lema «'No a la Islamización, no a la inmigración masiva'», i ha reunit una seixantena de persones

La manifestació només ha renuit una seixantena de persones
Act. fa 5 min
2 min

TarragonaEl popular barri tarragoní de Bonavista ha viscut aquesta tarda un intent de provocació de Vox que ha acabat amb empentes i insults. La formació d'extrema dreta havia convocat una protesta sota el lema "No a la Islamización, no a la inmigración masiva", que només ha reunit unes seixanta persones. La mobilització volia arribar fins al lloc on la comunitat islàmica del barri vol traslladar la mesquita. Allà, però, a més d'un cordó policial, els esperaven uns 250 antifeixistes.

Tot i la distància entre els dos col·lectius, s'han viscut moments de tensió, perquè els veïns han respost a la provocació. "No teniu vergonya, segur que esteu cobrant per venir aquí. No volem gossos", els cridava un veí, autòcton, des del balcó de casa seva. Els agents dels Mossos d'Esquadra havien distribuït agents antidisturbis pel barri per evitar que els ultres es trobessin amb els antifeixistes però la protesta se'ls ha anat de les mans quan els veïns han plantat cara. Un veí ha tirat ous des del bacó contra els ultres però un no s'ha trencat i un dels manifestants l'ha llançat contra un noi negre que estava a la vorera. Han començat les empentes i els agents han trigat mig minut a separar-los i han acabat fent marxar el noi negre, que era l'agredit. Els manifestants ja no buscaven la mesquita, on estaven els antifeixistes, sinó que anaven pels carrers del barri increpant els musulmans i acusant-los de violadors. "Les nostres filles tenen por", cridaven. Un dels ultres ha donat una empenta a un nen d'11 anys que no entenia el que estava passant: "Som nosaltres els que tenim por", deia el noi entre llàgrimes. De tant en tant els veïns i veïnes s'asseïen a terra per no deixar els ultres però els agents els feien marxar.

"El problema més gran que té el barri és la falta d'infraestructures i no la mesquita", explicava Blanca Santotomàs, veïna del barri. Considerava "una provocació" que els ultres de Vox vinguessin a manifestar-se al barri el dia abans que acabi el ramadà.

En previsió dels disturbis que podia provocar la concentració racista, l'Ajuntament de Tarragona havia tancat els equipaments públics del barri. Col·lectius antifeixistes i de suport a les persones migrades, com la Xarxa Antiracista, l'Associació de Dones Africanes i l'Associació Invisible havien demanat a l'Ajuntament que instés la Generalitat a no donar permís per aquesta convocatòria de Vox.

El diputat de Vox, Sergio Macián, ha lamentat que hi hagués tanta policia a diferència d'un dia normal, i ha apuntat que "l'encapçalament policial" pot haver dissuadit altres manifestants. De fet, els han sobrat banderes que han hagut de guardar per un altre dia, perquè la formació té la intenció de seguir amb aquestes concentracions a diferents municipis catalans.

Quan els ultres han marxat, els antifeixistes han celebrat que no hagin arribat a l'immoble on hi haurà la futura mesquita i han fet una manifestació pel barri cridant consignes a favor de la classe treballadora i de la immigració i en contra del feixisme.

stats