Territori destinarà enguany 400.000 euros a la neteja i conservació de les lleres dels rius

L'ACA ha realitzat una dotzena d'actuacions als municipis afectats per l'incendi del novembre al Baix Empordà

Acn
27/01/2014

JafreEl conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha confirmat que el seu departament destinarà enguany una partida de 400.000 euros per fer actuacions de neteja, manteniment i conservació de les lleres dels rius. Vila ho ha donat a conèixer en la plantada simbòlica de 200 d'arbres que s'ha portat a terme en una zona del riu Ter, a Jafre, cremada pel foc del Baix Empordà que va calcinar més de 500 hectàrees el novembre passat. En total, des de fa uns dos mesos, s'han realitzat una dotzena d'actuacions als municipis afectats per aquest foc (Jafre, Foixà, Colomers i Vilopriu), que han tingut un cost de 40.000 euros i s'han basat a reduir el volum de massa vegetal.

Aquest diumenge s'ha sabut que l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha donat per finalitzats els treballs d'emergència a les lleres dels municipis que van ser afectats per l'incendi del novembre passat al Baix Empordà.

Cargando
No hay anuncios

Els treballs han millorat la capacitat de desguàs de les lleres, han reduït el volum de massa vegetal que podria ser arrossegada en cas de fortes pluges i s'ha incrementat el potencial ecològic dels cursos fluvials.

Situació remuntada

Cargando
No hay anuncios

"Després del foc que va afectar més de 500 hectàrees creiem que, dos mesos més tard, hem remuntat molt bé la situació gràcies al treball de tothom", ha assegurat el conseller Vila. Aquest diumenge, el Consorci del Ter ha realitzat una plantada de 200 arbres en una zona que va ser calcinada pel foc del Baix Empordà. Una quarantena de persones han participat en aquestes tasques voluntàries i solidàries que tenen com a objectiu millorar els boscos de ribera i el medi ambient. A grans trets, els participants han plantat saücs, oms i salzes, entre altres espècies d'arbres a tocar de la riba del riu Ter. Al mateix temps, altres participants han extret restes de ferro, metalls, plàstics i objectes que es van descobrir entre les canyes després de l'incendi en aquesta mateixa zona.

Paral·lelament, el conseller també ha explicat que l'ACA ha actuat en el darrer mes a les lleres dels rius al seu pas per Peralada, Darnius, Vilajuïga, la Cellera de Ter i Cornellà de Terri en una sèrie de treballs que han tingut un cost de 55.000 euros. "En total s'han fet actuacions que han afectat dotze quilòmetres i han tingut un cost de prop de 100.000 euros", ha informat Vila.

Cargando
No hay anuncios

Arbres autòctons

Des del Consorci del Ter han explicat que, gràcies a una subvenció europea, van aconseguir plantar des del 2010 fins al 2013 un miler d'arbres autòctons i retirar gran part de les espècies vegetals invasores que s'havien establert en aquesta zona. Tot i això, el foc va cremar tota la seva feina i, per aquest motiu, aquest diumenge han reprès els treballs i han plantat 200 arbres. Des de l'entitat asseguren que tenen previst realitzar noves plantades, però subratllen que han d'esperar fins a la primavera per veure quins arbres han sobreviscut.