Crònica31/07/2011

"Si ens comparem amb la resta d'Europa, Catalunya suspèn"

Anàlisi El cap tècnic de la Fundació Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) valora l'estat actual de la senyalització a les carreteres catalanes

C.a.

Si existís una assignatura de senyalització, Catalunya aprovaria o suspendria?

Segons amb qui ens comparéssim, la nota seria una o una altra.

Amb la resta de l'Estat.

Cargando
No hay anuncios

Aprovem. El nivell aquí és molt més bo que a Andalusia, Astúries i Galícia, per citar algunes comunitats.

I amb la resta d'Europa?

Cargando
No hay anuncios

Suspenem clarament. Països com França i Alemanya estan més ben senyalitzats que nosaltres.

En què fallem?

Cargando
No hay anuncios

En la continuïtat. La senyalització t'ha de portar als llocs com si acompanyés els conductors, i a Catalunya sovint segueixes unes indicacions i, de sobte, deixa d'aparèixer aquell municipi o equipament a què et dirigeixes. Aquesta és, per exemple, la principal diferència entre la senyalització a les carreteres catalanes i a les franceses i alemanyes.

I això per què passa? Perquè hi ha vials de titularitats diferents, ja sigui Foment, Generalitat, diputacions, ajuntaments...?

Cargando
No hay anuncios

Hi ha grups de treball de coordinació entre les diferents administracions i Catalunya és, a més, l'única comunitat que ha fet manuals de senyalització urbana, el 2005, i turística, tot just fa un any. Però en molts casos, sobre el terreny, no s'acaben de posar a la pràctica ni aquests manuals ni les recomanacions que es puguin fer.

Els conductors es queixen de senyals mal situades i en mal estat...

Cargando
No hay anuncios

N'hi ha, però no és el problema principal. En general, la nostra senyalització té bona visibilitat, té un bon manteniment i la comprensió és clara. La deficiència és la continuïtat. I un altre problema generalitzat a tot el país és la senyalització pobra per anar als centres sanitaris.