ELECCIONS ESPANYOLES
Crònica03/11/2011

Els equips de campanya, a tota màquina

R. Tugas / O. March / S. González

BarcelonaDarrere d'una campanya electoral, la tasca a cada partit de planificar i adaptar el discurs al clima i evolució de cada jornada és frenètica. Les reunions setmanals de la direcció de cada formació deixen lloc a les trobades diàries d'un petit comitè per no perdre pistonada, ja que tothom considera que és un error planificar una campanya inflexible i inamovible que ignori els debats que copen les primeres planes dels mitjans.

En la majoria dels casos, són els mateixos tècnics de cada partit, tant d'àmbits comunicatius com organitzatius, els que es multipliquen per aparèixer bé als mitjans o omplir els actes, però els dirigents també intensifiquen l'activitat per controlar els mítings i els missatges. Les tasques de creativitat i publicitat són les més subcontractades en una campanya que serà més austera que les anteriors. Per una banda, a causa de la crisi, però, per l'altra, també perquè la reforma de la llei electoral prohibeix contractar publicitat abans de la campanya estricta, que comença dijous a la nit. Als assessors se'ls gira feina, en especial els dels partits amb candidats novells, com ERC i ICV-EUiA.