MODA
Crònica12/04/2012

Mango factura 1.400 milions gràcies al mercat exterior

L'empresa tèxtil catalana Mango ha crescut un 11% durant el 2011, amb una facturació que s'ha situat en 1.408 milions d'euros. El mercat internacional suposa el 82% de les vendes de la companyia.

B. Arias

BARCELONA.Amb una situació de recessió del consum, sobretot al nostre país, les botigues catalanes i de la resta de l'Estat només van facturar el 18% de les vendes de la cadena Mango durant l'any passat. Un percentatge similar al de la seva competidora espanyola, Inditex, que va concentrar el 25% de les vendes al mercat intern durant el 2011.

Mango -que va anunciar recentment que abaixava un 20% el preu de les col·leccions per fer front a la crisi i guanyar competitivitat- es va centrar l'any passat a sortir a l'exterior: de les 644 botigues inaugurades, vuit són a Espanya i 636 a l'estranger.

Cargando
No hay anuncios

Les vendes online es van situar en 36,2 milions d'euros, una xifra que representa només un 2,5% del total però que es va incrementar un 72% respecte al 2010. Enguany l'empresa preveu doblar la facturació provinent de la xarxa.

Aposta per l''e-commerce'

Cargando
No hay anuncios

La companyia va inaugurar el seu primer portal de vendes el 2000 però no ha estat fins als últims anys que s'ha començat la veritable expansió en el comerç electrònic ( e-commerce ). Des del 2009 Mango desenvolupa les seves vendes online tant a través del propi portal com mitjançant concessions a altres webs multimarca (John Lewis al Regne Unit, Place des Tendances a França o Amazon als EUA). A Espanya es pot comprar a la web de Mango i al portal Claire + Bruce.

La internacionalització també està present en el segment electrònic. Entre el 2010 i el 2011 s'hi van incorporar alguns països emergents com la Xina, Rússia i Turquia, i des de començaments d'any ja se n'han sumat d'altres com Hong Kong, l'Índia i les Filipines. "Ens obrirem més, estem en plena expansió", explica una portaveu de la firma catalana.