Cultura

El compositor sabadellenc Benet Casablancas, Premio Nacional de música

El jurat ha destacat la mestria i àmplia difusió internacional del director del Conservatori del Liceu

Efe
19/11/2013

MadridEl madrileny Trío Arbós i el compositor vallesà Benet Casablancas han obtingut avui el Premio Nacional de música 2013, en les modalitats d'interpretació i composició, respectivament, que concedeix el ministeri de Cultura i que està dotat amb 30.000 euros per a cada guardonat.

El jurat ha destacat en la seva decisió la mestria i àmplia difusió internacional de Casablancas, actualment director del Conservatori Superior de Música del Liceu, i la constant dedicació a l'estrena, difusió i recuperació de la música espanyola contemporània del Trío Arbós, format per Miguel Borrego (violí), José Miguel Gómez (violoncel) i Juan Carlos Garvayo (piano).

Cargando
No hay anuncios

Benet Casablancas Domingo (Sabadell, Vallès Occidental, 1956) ha obtingut el guardó, per majoria, en atenció a "la maduresa i mestria aconseguides en la seva música, reconeixibles en la seva aportació als diferents gèneres que integren el seu catàleg".

Amb el premi es reconeix a més "la seva àmplia difusió internacional", que ha culminat el 2012 amb l'estrena a Barcelona de 'Darkness Visible' per la London Philharmonic Orchestra, dirigida per Vladimir Jurowski.

Cargando
No hay anuncios

El compositor i musicòleg Benet Casablanca és llicenciat en filosofia i lletres per la Universitat Autònoma Barcelona i doctor en Història i Ciències de la Música per la mateixa universitat.

Va estudiar piano i composició al Conservatori Superior de Barcelona i direcció a la Hochschule für Musik de Viena, una formació que va completar, entre d'altres, amb Antoni Ros Marbà i O. Suitner, Oriol Martorell, Josep Soler, Carmelo Bernaola i Ligeti.

Cargando
No hay anuncios

Actualment treballa en encàrrecs per a Arditti Quartet, el Grup Modus Novus i el Cor de Cambra del Palau, així com en una nova obra per a orquestra. Recentment ha sigut nomenat compositor en residència de l'Orquestra Simfònica i Nacional de Catalunya per a les temporades 2013-14 i 2014-2015.

El 2011, el Liceu li va encarregar una òpera, a la qual ell ha donat el títol provisional de 'Io', que comptarà amb el llibret de Rafael Argullol a partir del seu assaig 'La fi del món com a obra d'art'. Com a compositor ha rebut el Premio Nacional del disc 1988 del ministeri de Cultura, el Premi Ciutat de Barcelona 1992 de composició musical o el Premi Nacional de música de la Generalitat de Catalunya (2007).

Cargando
No hay anuncios

En el cas del Trío Arbós, ha sigut premiat, també per majoria, per la seva "excel·lència" com a formació de cambra, "posada de manifest de manera especial en la seva constant dedicació a l'estrena, difusió i també recuperació de la creació musical espanyola contemporània", i pel seu projecte, iniciat el 2012, d'encàrrec i estrena d'obres dels compositors internacionals més rellevants.