Avançament del festival

Angélica Liddell, Gabriel Calderón... les produccions que estrenarà Temporada Alta 2025

Mal Pelo, Miet Warlop, Marta Barceló i Barbara Mestanza, entre els autors que estrenaran a Girona i Salt

BarcelonaDesprés de tornar a arrasar en el pas per Barcelona amb Vudú (3328) Blixen, Angélica Liddell tornarà a estrenar mundialment el seu pròxim espectacle al festival Temporada Alta a la tardor. Seppuku serà una celebració del suïcidi ritual i un homenatge a Yukio Mishima (1925-1970) que unirà erotisme, bellesa i mort, ingredients propis de la teatralitat de l'artista espanyola —i encara més en la trilogia dels funerals que tancarà amb aquest espectacle, després d'haver escenificat el seu i el de Bergman.

L'altre artista internacional que estrenarà a Girona en una producció del festival serà Gabriel Calderón, amb un experiment semblant a l'exitós Història d'un senglar (o alguna cosa de Ricard), és a dir, un text original de l'uruguaià i un repartiment català (Pere Arquillué, Daniela Brown, Joan Carreras i Laura Conejero). Ai! La misèria ens farà feliços parlarà de la utilitat i el sentit de l'art en l'època de la intel·ligència artificial. El tercer nom estranger és el de l'artista belga Miet Warlop, que hi estrenarà una oda a la imaginació titulada Inhale Delirium Exhale.

Cargando
No hay anuncios

Mig any abans que el Temporada Alta es posi en marxa, en la primera edició dirigida per Narcís Puig, s'han presentat les 17 produccions pròpies i coproduccions que s'hi podran veure, 13 de les quals són estrenes, 4 són propostes internacionals i 13 espectacles de creació catalana. "Hi haurà continuïtat, el festival no canviarà de cara, en el primer any segur que no i en els pròxims no ho farà radicalment —diu Puig—. Porto catorze anys treballant al Temporada Alta, té una estructura molt consolidada que funciona, així que l'essència no ha de canviar. Hi haurà coses més comercials i coses més marcianes o experimentals, perquè tothom pugui trobar l'espectacle que li interessi", pronostica.

En autoria catalana, cal destacar apostes com el nou espectacle de Bàrbara Mestanza sobre la cultura de la cancel·lació, Foc; la companyia Mos Maiorum, que aborda la història del llibertari Joan Garcia Oliver; Marta Barceló amb text delicat sobre Els darrers sis dies d'una mare i la relació dels seus tres fills, en una coproducció mallorquina; la companyia Moukhles & Sentís, que aborda la identitat en la seva segona creació, Abecedari; i el dramaturg Josep Maria Miró, que portarà a Girona La majordoma (vista a la sala Heartbreak Hotel) i estrenarà El monstre (premi Quim Masó 2024). També s'hi podrà tornar a veure Gola, d'Oriol Pla i Pau Matas, que continua de gira, com gairebé quaranta coproduccions més del festival.

Cargando
No hay anuncios

Hi haurà dues lectures dramatitzades d'alt voltatge, en col·laboració amb el Festival Clàssics: David Verdaguer posarà veu a una selecció de textos que Oscar Wilde va escriure des de la presó (De profundis) i Elisabet Casanovas interpretarà els Diaris d’Anaïs Nin. Com a creació DO gironina, hi haurà el Cor de Teatre amb Nauta, un espectacle a partir d’instruments virtuals i projeccions d’intel·ligència artificial; l'espectacle familiar Lumiero de La Menuda, i el nou espectacle de dansa d'uns veterans extraordinaris com Mal Pelo, We: nosaltres i els temps. També en dansa, la creació de Roser López Espinosa.

El festival continua l'aposta per la dramatúrgia catalana amb la quinzena edició del Torneig de Dramatúrgia i amb una selecció dels millors textos curts que s'han fet per al cicle Llibràlegs, que tornarà a recórrer les biblioteques gironines.