Ara Data10/11/2017

Per què utilitzem Airbnb o Wallapop?

Els preus més econòmics són el principal argument per triar plataformes d'economia col·laborativa en lloc de serveis tradicionals

Auri Garcia Morera

BarcelonaEl 36,5% dels internautes de l'Estat utilitzen alguna plataforma d'economia col·laborativa alguna vegada a l'any. Així ho recullen les últimes dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que detallen que les plataformes més utilitzades, pel 29,6% dels internautes, són les de compra o lloguer de productes de segona mà, com Wallapop. Les segueixen, amb un 11,8% dels internautes, les que ofereixen allotjament en una habitació o habitatge d'un altre particular, com Airbnb. Cap altre tipus de plataforma arriba al 10%.

Cargando
No hay anuncios

Els preus més econòmics són, amb diferència, el principal argument per triar plataformes d'economia col·laborativa en lloc de serveis tradicionals. Entre els usuaris de plataformes de compra i lloguer de productes de segona mà són el 70,5% els que responen que les utilitzen per aquest motiu, i entre els usuaris de plataformes que ofereixen allotjament, el 60,3%. El segon motiu més citat pels usuaris d'aquests serveis, que s'ajusten millor a les seves necessitats, no arriba en cap dels dos casos al 30%.

Cargando
No hay anuncios

L'únic tipus de plataforma d'economia col·laborativa en què el preu no és el principal argument són les que permeten buscar algú perquè faci alguna tasca. En aquest cas, el 25,4% dels usuaris citen el preu com a motiu per triar-les però són una mica més, el 27,4%, els que diuen que s'ajusten millor a les seves necessitats. Aquestes plataformes són precisament les menys utilitzades. Només el 3,5% dels internautes de l'Estat les utilitzen alguna vegada a l'any.