Aerolínies

Aena llança el macroconcurs que decidirà què menjaràs a l'aeroport del Prat

La infraestructura va generar 3.400 milions d'euros en vendes l'any passat

BarcelonaFeia deu anys que no s'obria la convocatòria i no es tornarà a repetir fins d'aquí una altra dècada. El gestor aeroportuari Aena ha presentat aquest dimarts el nou macroconcurs de restauració de l'aeroport del Prat, a través del qual es triarà el 98% de l'oferta gastronòmica de la infraestructura durant els pròxims 8 a 12 anys. Aquesta licitació inclou un total de 49 unitats organitzades en 29 lots, fet que equival a una superfície total d'aquests locals de 20.188 metres quadrats, un 30% més que en l'edició anterior.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Un centenar de representants d'empreses del sector han assistit a l'esdeveniment Muerde Barcelona, amb el qual Aena ha presentat aquest macroconcurs. La companyia ha avançat que vol apostar per "conceptes consolidats en els aeroports" com ara hamburgueseries, espais dedicats al pernil, food markets, cafeteries, establiments de menjar per emportar-se i propostes saludables. Alhora, Aena assegura que continuarà obrint el seu espai a "noves tendències" com una vermuteria, un restaurant japonès, opcions sense gluten i un restaurant prèmium de 225 metres quadrats dirigit per un xef amb estrella Michelin.

Cargando
No hay anuncios

Com a novetat, el gestor aeroportuari incorporarà locals de concepte obert, és a dir, en els quals no hi hagi un tipus de restaurant preestablert per Aena, "per donar més flexibilitat als operadors". A la resta, els plecs de condicions especifiquen quina oferta gastronòmica han de servir les empreses que s'hi presentin. A més, també licitarà tres espais de 40 metres quadrats situats en punts estratègics d'alta rendibilitat. En aquest sentit, s'ha ampliat la superfície destinada a les terrasses, especialment al nord de l'aeroport, que s'oferirà íntegrament amb un contracte per als pròxims dotze anys com un espai amb restaurants i entreteniment que també pot incloure botigues, esdeveniments i oci.

Hamburgueseries i alta gastronomia

Actualment, entre els restaurants de l'aeroport del Prat hi ha cadenes de menjar ràpid dels Estats Units com Burger King, McDonald's o Starbucks, i alguns establiments locals com els forns Boldú o el restaurant Mussol. Pel que fa a l'alta gastronomia, la T1 compta amb el projecte Alas dels germans Torres i el Montesquiu Dry Martini, on també se serveixen els còctels del mític local de l'empresari Javier de las Muelas.

Cargando
No hay anuncios

La directora general comercial i immobiliària d'Aena, María José Cuenda, ha explicat durant l'esdeveniment de presentació que el de Barcelona és un dels concursos comercials més importants de la cotitzada, ja que s'hi generen 3.400 milions d'euros en vendes. El gestor aeroportuari és opac amb els beneficis que generen cadascun dels seus aeroports i fa anys que no desglossa què guanya gràcies al Prat. La directiva ha remarcat que l'aeroport de la capital catalana és el cinquè d'Europa en volum de passatgers, amb 55 milions de viatgers transportats l'any passat, i "mereix una oferta d'alta qualitat que reflecteixi la imatge i experiència d'Aena". Només el 2024, els usuaris de l'aeroport del Prat van consumir 3,4 milions d'hamburgueses, 4,2 milions de cafès i 5,3 milions d'ampolles d'aigua.