Aerolínies

La justícia dona la raó a eDreams davant els insults de Ryanair

L'aerolínia irlandesa haurà de retractar-se públicament d'haver acusat l'agència de viatges en línia de fer "actes de pirateria"

BarcelonaUn jutjat de Barcelona ha obligat l'aerolínia Ryanair a retractar-se de les afirmacions públiques contra l'agència de viatges eDreams, a la qual va acusar de cometre "actes de pirateria" i d'estafar la gent, a l'entendre que amb aquesta campanya va dur a terme "un acte de competència deslleial per denigració".

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En una sentència, el jutjat mercantil número 12 de Barcelona ha obligat la companyia aèria irlandesa a cessar qualsevol mena d'afirmació contra eDreams que doni a entendre als consumidors que l'empresa "enganya", "estafa", comet "actes de pirateria" o ofereix activitats il·lícites o il·legals. L'assessor jurídic d'eDreams, Guillaume Teissonnière, ha defensat que els atacs de Ryanair volen "aixafar injustament la competència". "Ryanair ha d'abandonar aquests mètodes intimidatoris, competir sobre la base dels seus mèrits i complir la llei", ha demanat.

Cargando
No hay anuncios

Fa un any, la justícia va acceptar les mesures cautelars que reclamava eDreams en la seva demanda i Ryanair va haver d'aturar les seves polèmiques manifestacions sobre la companyia tecnològica amb seu operativa a Barcelona. No obstant això, davant l'incompliment de la companyia, el jutjat va emetre el setembre d'aquest any un advertiment penal formal per desobediència, en què advertia de possibles conseqüències penals davant de nous incompliments.

La batalla de Ryanair contra les agències de viatges en línia, no només contra la catalana, alertava que totes aplicaven sobrepreus i, per això, les va qualificar de "pirates", que "estafen" i que també "enganyen els consumidors". A més, Ryanair va començar a mitjans del 2024 una campanya específica contra el servei Prime d'eDreams en què el qualificava d'"il·legal".

Cargando
No hay anuncios

La sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant l'Audiència de Barcelona, obliga l'aerolínia a publicar a la seva web corporativa i xarxes socials que ha estat condemnada per aquests fets i que es retracta públicament de les afirmacions abocades contra l'agència de viatges en línia. "Ryanair reconeix que eDreams Prime és un servei de subscripció legítim que ofereix als consumidors estalvis en vols, hotels, paquets i lloguer de cotxes", és el missatge que el jutge obliga l'aerolínia a fer públic en els seus principals canals de comunicació, en els quals haurà d'estar publicat sis mesos.