Alimentació

Corpinnat creix el 2024 i demana més suport a la Generalitat

La marca penedesenca de vi escumós incrementa la facturació malgrat la sequera

BarcelonaLa marca col·lectiva de vi escumós Corpinnat va tancar el 2024 amb un increment de les vendes tot i patir una caiguda en el nombre d'ampolles venudes, en un any marcat per la sequera. El president de la marca penedesenca, Ton Mata, ha reclamat més suport per part de les administracions, sobretot la Generalitat, especialment en comparació amb els cellers que formen part de denominacions d'origen (DO).

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Concretament, els tretze cellers de Corpinnat van vendre l'any passat 2,22 milions d'ampolles de cava, la qual cosa representa una reducció del 2,6% en comparació amb el 2023. Així, la marca col·lectiva encadena dos anys seguits de davallada del total d'ampolles comercialitzades, però aquesta reducció no s'ha notat en els ingressos: la facturació dels cellers va augmentar l'any passat un 1,7%, fins als 26,8 milions d'euros. "La facturació no ha deixat de pujar en cap any", ha dit Mata, que espera incrementar fins a almenys quinze el total d'empreses associades en els pròxims mesos.

Cargando
No hay anuncios

Mata s'ha mostrat "molt content" de l'evolució del negoci, en particular perquè va ser un any complicat, meteorològicament parlant, per al sector vitivinícola del Penedès. Per culpa de la sequera acumulada des del 2021, "la verema del 2024 és la que té un rendiment més baix dels últims anys", ha explicat en la roda de premsa de presentació de resultats d'aquest dimarts a Barcelona. Malgrat això, els cellers han mantingut els estocs a prop dels 12 milions d'ampolles, un nivell similar al del 2023.

Cargando
No hay anuncios

El preu mitjà del raïm que les empreses paguen als agricultors també va pujar l'any passat respecte a l'anterior, d'1,04 a 1,15 euros per quilo. "S'està fent una progressió" per millorar el preu i que els pagesos "puguin viure i no només sobreviure", ha indicat el vicepresident de Corpinnat, Xavi Nadal, que ha recordat que quan es va crear la marca el 2018 el preu que pagava de mitjana era de 60 cèntims per quilo.

Queixes pel tracte de les administracions

Els responsables de Corpinnat han confirmat que es reuniran amb el conseller d'Agricultura, Òscar Ordeig, en els pròxims dies per fer arribar al Govern les seves inquietuds i queixes pel tracte de les administracions públiques. La principal demanda que tenen els directius de Corpinnat és que una part molt gran de les ajudes públiques al sector del vi estan limitades a les denominacions d'origen o a empreses que hi estiguin associades, o en cas que siguin obertes, continuen donant més punts a les empreses que formen part d'una DO. El president ha posat com a exemple el fet que, durant el pic de la pandèmia, les companyies de Corpinnat no van accedir a cap ajuda pública per a cellers que elaboressin vins de criances llargues, tot i que els escumosos de la marca són els que tenen criances més llargues de l'Estat.

Cargando
No hay anuncios

Mata ha assegurat que Corpinnat ha crescut "sense cap ajuda pública" i "sense cap suport" de l'administració: "Ho hem finançat totalment les empreses", ha insistit, tot i que la marca col·lectiva "és una figura jurídica europea" reconeguda legalment. "No ens l’hem inventat", ha reblat.

"Si fóssim una DO hauríem rebut 500.000 euros", ha dit Mata, que ha comparat la situació amb els 18.000 euros per celler que va rebre la DO Cava. Segons ha afirmat el president de la marca, els cellers de Corpinnat fan "una feina ingent per posicionar vi català, espanyol i europeu" amb "una proposta de valor" i un "projecte social" de vertebració territorial.

Cargando
No hay anuncios