Transaccions

El fabricant de Nutella es menja els cereals de Kellogg's

L'adquisició supera els 2.600 milions d'euros

Julie Creswell / Danielle Kaye / The New York Times
10/07/2025

Nova YorkFerrero, el fabricant italià de llaminadures, ha acordat adquirir WK Kellogg, el gegant americà dels cereals, en un acord valorat en 3.100 milions de dòlars (2.650 milions d'euros), segons han anunciat totes dues empreses aquest dijous. L'adquisició combinaria Ferrero, una empresa familiar que fabrica Tic Tacs, caramels Ferrero Rocher i cremes de Nutella, amb el productor especialitzat en cereals per esmorzar. Representa l'últim impuls de Ferrero per fer créixer el seu negoci a Amèrica del Nord.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Les accions de WK Kellogg van pujar un 30% en les primeres operacions i es van situar just per sota del preu d'adquisició acordat per les empreses. L'activitat de fusions en el sector alimentari ha estat lenta aquest any, ja que la volàtil política comercial del president Trump ha creat incertesa per als executius de les empreses i els consumidors inquiets, segons la firma de banca d'inversió Capstone Partners.

Cargando
No hay anuncios

Els compradors, davant de gairebé dos anys d'augments significatius dels preus dels cereals, aperitius i altres aliments a les botigues de queviures, han reduït la seva compra o han canviat a marques de botiga més econòmiques i de marca blanca. WK Kellogg va informar d'una caiguda de les vendes durant el primer trimestre d'aquest any a causa de les "tendències de consum més febles del que s'esperava". L'empresa va dir que les vendes de tot l'any serien inferiors al que s'esperava i que caurien fins a un 3%.

La combinació amb Ferrero donaria a WK Kellogg "més recursos i més flexibilitat per fer créixer les dues marques, icòniques en aquest mercat competitiu i dinàmic", segons Gary Pilnick, director executiu de WK Kellogg, en un comunicat. WK Kellogg es va crear el 2023 quan Kellogg Company la va convertir en una empresa independent. El negoci restant, que se centrava en aperitius com Pringles i Cheez-It, va passar a anomenar-se Kellanova. Mars, l'empresa darrere de M&M's i Snickers, va acordar l'any passat adquirir Kellanova en un acord valorat en 35.900 milions de dòlars (més de 30.700 milions d'euros).