Automoció

Seat creix en vendes, però el benefici i la rendibilitat es desplomen

Els aranzels als cotxes xinesos i els costos operatius castiguen els resultats de la companyia

BarcelonaLes vendes de Seat –amb les seves dues marques, Seat i Cupra– van continuar creixent durant els nou primers mesos d'aquest any, però tant la rendibilitat com els beneficis es van desplomar, segons les dades comunicades per la companyia d'automoció amb seu a Martorell. Així, les vendes van augmentar en els primers nou mesos de l'any un 4,1% respecte a un any abans, fins als 439.500 vehicles, i la facturació de l'empresa va créixer un 6,9%, fins als 11.200 milions d'euros.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Però malgrat aquest creixement, el benefici operatiu de la companyia es va desplomar un 96,2% i es va quedar en només 16 milions d'euros. A més, la rendibilitat sobre vendes es va quedar en un minso 0,1%, 3,8 punts percentuals menys que en el mateix període de l'any anterior. Una rendibilitat que cau malgrat que dins de l'augment de vendes de cotxes pesa més la marca Cupra, que deixa més marge que Seat. De fet, Cupra, va créixer un 37%, fins a les 245.300 unitats –una xifra rècord–, mentre que els lliuraments de la marca Seat van caure un 20,1% amb 194.200 unitats.

Cargando
No hay anuncios

El conseller delegat de Seat i Cupra, Markus Haupt, ha destacat, en un comunicat, que aquests resultats "reflecteixen els desafiaments als quals hem fet front durant l'any", amb referència a l'impacte dels aranzels europeus al model Cupra Tavascan, que produeix a la Xina, i a l'increment dels costos, entre altres factors.

Electrificació i globalització

En aquest context, ha assegurat que la companyia segueix "totalment compromesa" en la seva estratègia d'aposta per "l'electrificació, la globalització de Cupra i un model de negoci sostenible basat en les nostres dues marques". A més, la companyia ha remarcat aquest augment de vendes malgrat que la planta de Martorell està immersa en la seva transformació per produir els primers models elèctrics del grup, entre ells el Cupra Raval.

Cargando
No hay anuncios

Seat manté el focus "en la qualitat dels marges, la gestió d'ingressos i programes rigorosos de control de costos". "També seguim compromesos amb un diàleg constructiu amb la Comissió Europea per abordar els aranzels al Cupra Tavascan", ha asseverat Haupt.

La companyia ha destacat "la resiliència" demostrada per les vendes malgrat que la producció a Martorell s'ha ajustat per preparar una de les línies per a la fabricació de la família de vehicles elèctrics urbans. "Les xifres de vendes positives demostren que estem en el camí correcte", ha assegurat Haupt.

Cargando
No hay anuncios

El directiu s'ha mostrat confiat que els pròxims llançaments dels nou Seat Ibiza i Arona i del Cupra Raval a principis del 2026 ajudaran a "enfortir la nostra posició al mercat i impulsar el creixement futur". De cara a l'últim trimestre de l'any i principis del 2026, la companyia augura que les condicions del mercat global "seguiran sent desafiants", cosa que requerirà "una major flexibilitat i agilitat operativa".