Economia03/07/2019

Les reclamacions al Banc d'Espanya cauen un 50% el 2018 i tornen a nivells normals

L'any anterior les queixes s'havien disparat per les despeses hipotecàries

Laia Forès

MadridLes reclamacions relacionades amb les despeses de formalització dels préstecs hipotecaris havien disparat el volum de queixes al Banc d’Espanya el 2017 fins a arribar a un rècord històric, però el 2018 la situació va tornar a la normalitat, segons ha explicat el supervisor aquest dimecres. El 2018 va rebre 19.695 reclamacions, un 51% menys que les més de 40.000 rebudes l’any anterior.

Inscriu-te a la newsletter Darwinisme empresarialInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La majoria de qüestions polèmiques relacionades amb els préstecs hipotecaris ja han quedat resoltes amb la llei que va entrar en vigor el 16 de juny i que, entre altres temes, concreta qui ha de pagar les despeses lligades a la hipoteca i estableix un llindar màxim per a les comissions d’amortització. Però el 2018, quan la llei encara s’estava debatent, les queixes relatives als crèdits hipotecaris van suposar el gruix de les reclamacions (54%), tot i que el seu pes es va reduir (el 2017 va ser el 81,4%), segons recull la memòria publicada pel Banc d’Espanya.

Cargando
No hay anuncios

El 2018 també van disminuir el nombre de consultes, que van passar de 41.000 el 2017 a 30.000 el 2018. Pel que fa a les reclamacions, el Banc d’Espanya en va resoldre 6.700, de les quals 4.700 van tenir un resultat favorable al client i 2.000 al banc.