Resultats

Bankinter avisa: "Continua la irracionalitat al mercat de les hipoteques"

El banc va superar l'any passat per primera vegada els 1.000 milions de benefici sense incloure guanys extraordinaris

ARA
22/01/2026

BarcelonaLa consellera delegada de Bankinter, Gloria Ortiz, continua veient "irracionalitat" en el mercat hipotecari i ha tornat a descartar entrar en cap mena de guerra pels préstecs per comprar habitatges. En la presentació dels resultats del 2025, en què l'entitat ha superat per primera vegada els 1.000 milions de benefici, ha denunciat que algunes entitats venen hipoteques al 2% o al 2,20% quan la corba swap a 30 anys es troba actualment entorn del 3%.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Amb aquests tipus d'interès, és una cartera que no és sostenible, ha afegit. "En 30 anys, els tipus poden fer moltes coses", ha advertit, i ha agregat que Bankinter "no ha entrat en aquesta guerra", perquè vol construir una cartera sostenible.

Cargando
No hay anuncios

El banc va guanyar l'any passat 1.090 milions, un 14,4% més, gràcies al creixement de l'activitat comercial i la diversificació dels ingressos. És la primera vegada que l'entitat supera el llindar dels 1.000 milions sense resultats extraordinaris. El 2021 va obtenir un benefici de 1.333 milions, però incloïa una plusvàlua de gairebé 900 milions per la sortida a borsa de l'asseguradora Línea Directa. El benefici net per l'activitat ordinària va ser llavors de 437,4 milions.

La rendibilitat sobre recursos propis (ROE) va arribar al 18,9%, davant del 17,9% del 2024. La morositat va caure a l'1,94%, 17 punts bàsics menys, amb una cobertura del 68%.