Automoció

Els beneficis de Tesla s'enfonsen un 71% amb Musk com a mà dreta de Trump

El magnat assegura que a partir d'ara dedicarà menys temps al govern dels EUA i més a la companyia

ARA
23/04/2025

BarcelonaEls beneficis nets de Tesla, l'empresa d'automòbils fundada pel magnat Elon Musk, van caure un 71% el primer trimestre de l'any i es van quedar en 409 milions de dòlars, després de registrar una caiguda del 20% dels ingressos al sector de l'automòbil. Així ho va comunicar, ahir al vespre, el mateix fabricant de vehicles elèctrics. La davallada coincideix amb la implicació de Musk al govern Trump com a artífex de les retallades al sector públic; un fet que, entre d'altres, ha pogut acabar passant factura als seus negocis.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tesla va detallar que, del gener al març, els ingressos per la venda d'automòbils van caure a 13.967 milions de dòlars. Tot i això, en total (incloent-hi les unitats d'emmagatzematge d'energia i altres serveis) la companyia va ingressar 19.335 milions de dòlars, un 9% menys que en el mateix període de l'any anterior. Al mateix temps, les despeses operatives del fabricant d'automòbils van augmentar i els marges es van reduir.

Cargando
No hay anuncios

La companyia ja havia insinuat que els comptes inclourien una patacada dels beneficis. A principis d'abril l'empresa va avançar que havia venut un 13% menys de vehicles. Tot i això, els resultats, segons els experts, són "pitjors" del que esperaven els analistes.

El protagonisme al govern Trump

Entre els motius de la davallada hi ha la competència creixent d'altres fabricants, especialment els xinesos, que ha provocat que la quota de mercat de Tesla caigui en països clau. Aquesta davallada, a més, també coincideix amb la implicació del seu conseller delegat, Elon Musk, al govern del president nord-americà, Donald Trump.

Cargando
No hay anuncios

Musk s'ha convertit en la mà dreta de Trump des que el republicà va guanyar les eleccions presidencials del novembre del 2024, i dirigeix el controvertit Departament d'Eficiència Governamental (DOGE), l'encarregat de fer retallades per reduir en bilions de dòlars la despesa pública del país.

Les mesures adoptades per DOGE, la proximitat de Musk a Trump i les declaracions polítiques de l'empresari a favor de grups d'extrema dreta a Europa i la resta del món han provocat una crisi d'imatge greu de Tesla. Durant els últims mesos, de fet, la companyia ha patit boicots i accions de protesta tant a l'Amèrica del Nord com a Europa. La guerra comercial iniciada per Trump contra la resta del món, especialment contra la Xina, també ha perjudicat els interessos de Tesla, que compta amb una planta de producció de vehicles al gegant asiàtic.

Cargando
No hay anuncios

Tot plegat ha portat Musk a fer alguns canvis. Ahir dimarts a la nit el magnat va anunciar que a partir del mes de maig reduirà el temps que dedica al Departament d'Eficiència del govern a "un o dos dies a la setmana" per poder parar més atenció a Tesla. La decisió va ser anunciada durant una videoconferència amb analistes del sector de l'automòbil, després que la companyia ja hagués fet pública la seva patacada econòmica durant el primer trimestre.

L'empresari va matisar que la feina que fa el departament de Trump és "molt important" i que ha estat "un gran progrés per respondre al malbaratament i al frau". Així i tot, va remarcar que, a partir d'ara, el temps que hi dedica "caurà significativament". "Ho faré durant un dia o dos a la setmana mentre el president vulgui que ho faci i mentre jo sigui útil", va concloure el magnat.

Cargando
No hay anuncios