Economia28/09/2017

Es resol l'error informàtic que ha causat retards a desenes d'aeroports del món

L'origen del problema era el programa per fer 'check-in', que gestiona la multinacional Amadeus

Ara

BarcelonaLa multinacional espanyola Amadeus ja ha resolt l'error informàtic que ha provocat retards a desenes d'aeroports del món pel bloqueig dels sistemesamb què la majoria d'aerolínies fan el 'check-in' dels passatgers. El problema tenia el seu origen en el 'software' que utilitza Amadeus per realitzar aquesta operació via 'online'.

Inscriu-te a la newsletter Darwinisme empresarialInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia havia confirmat a través d'un comunicat que els seus servidors estaven experimentant "errors de xarxa" que causen "problemes". "Equips tècnics estan treballant en el problema i els serveis s'estan restaurant gradualment", ha informat Amadeus.

Cargando
No hay anuncios

Més de 100 aerolínies d'arreu del món utilitzen aquest programa, entre les quals destaquen Lufthansa, Qatar Airways, Qantas o British Airways. Alguns dels aeroports més importants que han patit aquest problema són el de Gatwick, a Londres; el Charles de Gaulle, a París; l'aeroport Reagan, a Washington o l'aeroport de Hong Kong (a l'enllaç).

Cargando
No hay anuncios

Un portaveu d'Aena ha confirmat a l'ARA que a l'aeroport del Prat no s'han produït aquest tipus d'incidents. El problema tampoc ha transcendit a l'aeroport de Barajas i el portaveu del gestor ha assegurat que les incidències han sigut "gairebé inexistents". Des d'Aena han dit que algun aeroport del territori espanyol (sense especificar quin) ha patit aquest problema, però asseguren que a hores d'ara ja està solucionat.