Consum

L'OCU denuncia una empresa que capta subscriptors "de manera enganyosa"

Privilegios en Compras aconsegueix seguidors que paguen divuit euros al mes sense ser-ne conscients

BarcelonaEn només sis mesos l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) afirma haver registrat fins a 277 queixes contra la companyia Privilegios en Compras, a través de la seva plataforma Reclamar, subvencionada per la Unió Europea (UE) a través del Projecte Cicle X. L'objectiu d'aquesta plataforma és comunicar a les empreses les queixes dels seus clients i també detectar problemes recurrents per poder denunciar-los.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Un dels casos més recents afecta centenars de consumidors que asseguren que els cobren una subscripció de divuit euros al mes en concepte de servei de reemborsaments de l'empresa Privilegios en Compras sense que recordin haver-ne donat el consentiment. S'adonen que s'hi han subscrit quan comencen a veure a la targeta de crèdit càrrecs mensuals d'entitats identificades com Cash.Privcompras o wly*privicompras.es i es pregunten a què es dedica aquesta empresa i com ha aconseguit les seves dades. Es tracta d'una pràctica de captar subscriptors de manera "enganyosa".

Cargando
No hay anuncios

Per oferir els seus serveis, Privilegios en Compras acorda amb altres pàgines de comerç en línia que mostrin als seus clients una publicitat amb l'aparença que es tracta d'un missatge que la botiga llança al client proposant rebre un reemborsament al finalitzar la compra d'un producte o d'un servei.

Subscripció inconscient

El consumidor creu que continua interactuant amb la botiga en la qual acaba de comprar i, sense fixar-se en la lletra petita, accepta el reemborsament i resulta que s'està subscrivint a Privilegios en Compras. Com que el consumidor contracta el servei inconscientment, ni tan sols en fa ús i "això significa ingressos nets per a l'empresa Privilegios en Compras, que va cobrant les quotes fins que l'afectat s'adona del que passa", segons l'OCU. Privilegios en Compras o Privicompras és el nom comercial de Webloyalty International, companyia amb domicili social a Suïssa. La seva activitat consisteix en oferir als consumidors reemborsaments quan fan compres en línia.

Cargando
No hay anuncios

La pràctica denunciada sempre és la mateixa: l'empresa cobra divuit euros al mes per uns serveis de reembossaments en compres que la majoria dels seus clients contracten sense adonar-se'n quan compren a webs tan conegudes com PC Componentes, Alsa, Telepizza o Carrefour. OCU ha rebut nombroses reclamacions per aquest motiu, per la qual cosa ha denunciat Privilegios en Compras al ministeri de Consum "per les seves estratègies de captació enganyoses" i demana a les empreses que hi col·laboren revisar els seus acords.