Desigual canvia d'estratègia i tanca les botigues de la Xina
La firma de moda tancarà els locals propis i buscarà créixer al gegant asiàtic a través de 'corners' als grans magatzems i de la venda per Internet
BarcelonaLa firma de moda Desigual ha canviat la seva estratègia en el seu negoci a la Xina. La companyia ha optat per prescindir de la seva activitat en botigues pròpies per centrar-se en la distribució a través del canal multimarca i d'Internet, segons ha revelat el portal modaes.es. Desigual, que acaba de donar entrada al seu capital al grup francès Eurazeo, va posar en marxa la seva primera botiga monomarca a la Xina el 2012.
Fonts de l'empresa assenyalen que "la firma de moda aposta per potenciar la gestió indirecta a través del desenvolupament del seu negoci mitjançant col·laboradors locals". L'empresa continuarà tenint presència al país, però operant a través corners en grans magatzems, punts de venda en aeroports i el canal multimarca. La presència física de Desigual, present als grans magatzems Galeries Lafayette de Pequín i Xangai, es complementarà amb l'activitat a la xarxa.
Desigual, tot i el canvi d'estratègia a la Xina, continuarà apostant pel mercat asiàtic on l'empresa compta amb onze punts de venda al Japó, sis a Singapur i un altre a Hong Kong, on està preparant noves obertures.
La companyia presidida i controlada per Thomas Meyer té una producció anual de 28 milions de peces i l'any 2013 va tenir una facturació total de 828 milions d'euros, un 18% més que el 2012. El benefici net es va elevar fins als 129 milions, un 76% més. De cara aquest any, l'empresa té previst posar el focus en països com Brasil, Estats Units, Singapur, Xina i Japó per tal de seguir creixent.