COMERÇ

Desigual farà roba discreta per vendre més

El benefici de l’empresa es dispara un 76% i s’enfila fins als 129 milions d’euros

Dani Sánchez Ugart
19/03/2014

Barcelona.Desigual va fer l’any passat un esforç per fer valer la segona part del seu lema corporatiu: Fun and profit (diversió i benefici). L’empresa tèxtil catalana es va concentrar a consolidar nous mercats i fer “optimitzacions de despesa” i, gràcies a això, va disparar els guanys un 76%, fins als 129 milions d’euros. Tenint en compte que la facturació de la companyia va ser de 828 milions -un 18% més-, tal com va avançar l’ARA al febrer, Desigual se situa com una de les empreses tèxtils més rendibles: de cada 100 euros que va ingressar, 15,6 van ser guanys nets. Això, a tall d’exemple, fa que Desigual fos més del doble de rendible que la primera tèxtil catalana en volum de vendes, Mango, que, tot i facturar el doble que Desigual, va guanyar el 2012 -l’últim amb dades- 6,7 euros per cada 100 euros venuts.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Però l’empresa fundada per Thomas Meyer no es conforma amb això. El seu objectiu és fer que a tots els armaris del món hi hagi una peça de roba de la seva marca. Per això han iniciat una estratègia de diversificació (que els ha dut a llançar quatre línies noves en 18 mesos), i ara s’han proposat fer una gamma de roba “més tranquil·la”, segons la va definir Manel Jadraque, ex director general i des d’aquest mes conseller delegat de la companyia. Reduiran la càrrega gràfica d’alguna de les peces (caracteritzades pels colors llampants) per adaptar-se als gustos de més consumidors, sense modificar la política de preus.

Cargando
No hay anuncios

Es tracta de ser més “mainstream [convencional]”, va sentenciar Jadraque. Desigual ja ha començat a vendre peces de la nova línia, que conviurà amb la de sempre, i fins ara la resposta dels clients ha estat “molt bona”.

Espanya creix, però menys

Cargando
No hay anuncios

El creixement de vendes de l’empresa va venir sobretot pels mercats estrangers, on ja concentra el 77% de la facturació. El mercat espanyol també va créixer -en contra del que va fer el conjunt del sector-, però ho va fer en una proporció molt més discreta que el global: un 3,5%. La major part d’aquest increment de vendes va arribar a la segona meitat de l’any, va dir Jadraque. La previsió de l’empresa és que aquest any França superi Espanya com a primer mercat per volum per vendes. Més enllà d’Europa, Desigual està concentrant els esforços a consolidar la presència als mercats on s’ha implantat en els últims mesos: sobretot el Brasil i Hong Kong.

Mirant enrere, els 828 milions d’euros de facturació del 2013 suposen multiplicar per cinc les vendes del 2008, el primer any de la crisi econòmica. A mitjà termini l’empresa vol accelerar el creixement i vendre un 20% més cada any durant els pròxims tres. Aquest any esperen facturar uns 1.000 milions, tot mantenint la política de “deute zero”, que els ha dut a tenir un superàvit de caixa de 26 milions.

Cargando
No hay anuncios

El fons Eurazeo, nou accionista de l’empresa

El propietari de Desigual, Thomas Meyer, ha fet una ampliació de capital que ha permès l’entrada d’Eurazeo, el fons francès que controla, entre d’altres, Europcar, i que ara té el 10% de la tèxtil catalana, segons va avançar ahir Expansión i va confirmar l’empresa. Eurazeo ha pagat 285 milions d’euros i tindrà dos seients al consell d’administració, que es crearà expressament per donar cabuda als nous socis. Aquest “nou company de viatge” ajudarà Desigual a “accelerar el creixement”, va dir Jadraque.