La tèxtil Dogi compra la catalana Treiss per diversificar l'activitat
El fabricant de teixit entra així en el camp del disseny de roba i la gestió de la cadena de subministrament a grans cadenes
BarcelonaDogi vol passar de ser un fabricant de teixits elàstics a ser un grup tèxtil i de moda amb diferents segments de negoci. La companyia catalana fa un pas en aquesta direcció amb la compra de Treiss, una empresa de Mataró especialista en disseny de roba i control de la cadena de subministrament a grans cadenes de moda.
L'adquisició està valorada en set milions d'euros i inclou un pagament variable addicional de 4,5 milions lligat a l'evolució del negoci de Treiss en els propers dos anys, ha informat Dogi en un comunicat. La companyia finançarà l'operació, que està pendent de l'aprovació per part dels accionistes, amb deute i recursos propis.
Treiss és una empresa catalana que dissenya roba per a dona i gestiona tot el procés logístic i de producció per als seus clients, que són cadenes de moda. L'any passat va facturar prop de 22 milions d'euros, els seus guanys abans d'interessos, impostos i amortitzacions (Ebitda) van ser de 4,3 milions i va obtenir un benefici net de tres milions. L'equip directiu de Treiss es mantindrà al capdavant d'aquesta branca de negoci que ara s'incopora al grup Dogi.
Dogi està controlada pel grup inversor Sherpa, que va quedar-se la companyia la tardor del 2014 i n'està pilotant un pla d'expansió que passa per mantenir la divisió tradicional de teixit elàstic, però diversificar l'activitat cap a altres segments dins del tèxtil.
Els accionistes s'han marcat la fita de quadruplicar la facturació de Dogi i arribar a uns ingressos de 200 milions d'euros el 2020. Per això, el creixement que l'empresa busca és tant orgànic com inorgànic, ha subratllat aquest dimecres.