Economia28/06/2019

Ferrocarrils inverteix 43 M€ en trens per a Iberpotash i Seat

Paula Clemente

La Generalitat de Catalunya va anunciar ahir que Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) comprarà cinc locomotores i 66 vagons de transport de mercaderies per cobrir les zones de Manresa, Martorell i Sant Boi. L’objectiu principal -com va explicar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, al Saló Internacional de la Logística-és renovar el material mòbil de mercaderies de FGC i incrementar la seva capacitat de transport.

Inscriu-te a la newsletter Darwinisme empresarialInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Amb aquests trens, el conseller va explicar que FGC estarà en disposició de fer fins a 16 circulacions diàries. Això significa treure de les carreteres catalanes més de 200.000 camions l’any 2022, cosa que comportarà un estalvi de 10,3 milions de litres de gasoil a l’any i una reducció del 57% de l’ús d’aquest combustible.

Cargando
No hay anuncios

La renovació de trens s’ha pressupostat en 43,2 milions d’euros: 30 milions per a les cinc noves locomotores i 13,2 milions per als 66 vagons. Les primeres, que circularan amb tracció elèctrica, substituiran tres locomotores dièsel de la línia 254 (que uneix Manresa, Martorell i Sant Boi). La idea és que millorin les connexions entre la fàbrica d’automòbils de Seat a Martorell, les mines de potassa al Bages i el port de Barcelona. Precisament per això, el fabricant automobilístic i Iberpotash (propietat de l’empresa de sals potàssiques ICL Iberia) seran les companyies en les quals incidirà més la renovació del parc mòbil.

Cargando
No hay anuncios

“Si tenim més transport públic [convencional i de mercaderies] per ferrocarril aconseguirem fer front a l’emergència climàtica, que el Govern va declarar fa unes setmanes”, va sentenciar Calvet.

Energia renovable

L’operació s’emmarca dins de l’agenda d’actuacions ambientals de FGC, que entre altres coses compromet l’empresa a utilitzar exclusivament fonts d’origen renovable per nodrir tota la seva xarxa d’energia elèctrica a partir del 2019.

Cargando
No hay anuncios

Per continuar amb aquest “estalvi energètic”, va afegir Damià Calvet, és necessari disposar d’un corredor mediterrani plenament operatiu i connectat amb els ports de Tarragona i Barcelona. Aquesta serà, va dir, la primera demanda que traslladarà el responsable de Foment un cop format el govern espanyol: “És una exigència que no deixarem de posar sobre la taula”.