Iberia i British Airways multipliquen per cinc les pèrdues el primer trimestre, fins als 630 milions
Gairebé la meitat dels resultats negatius (311 milions) venen donats pels costos de reestructuració de l'expedient de 3.147 treballadors
BarcelonaInternational Airlines Group (IAG), el grup format per Iberia i Brisitsh Airways (BA), va registrar durant el primer trimestre unes pèrdues de 630 milions d'euros, gairebé cinc vegades per sobre dels 129 milions de resultats negatius corresponents al mateix període de l'any passat. La reestructuració iniciada, amb un expedient de regulació que afecta 3.147 treballadors, ha alterat el compte de resultats, segons la informació enviada a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
El grup reconeix un càrrec excepcional de 311 milions durant el trimestre "relacionat amb la reestructuració d'Iberia". IAG explica que, una vegada acceptada la proposta del mediador Gregorio Tudela, que va cloure el conflicte entre els sindicats i la direcció d'Iberia, es van reconèixer unes dotacions addicionals per costos de reordenació de personal de 265 milions.