Economia02/06/2018

L’ús dels missatges instantanis ja duplica el de trucades

A la cua com a sistema de comunicació han quedat els missatges SMS, que estan pràcticament en desús

Natàlia Vila

El consum de missatges instantanis a través de les aplicacions de telèfon mòbil pren cada vegada més terreny a les trucades convencionals a través de fix o de mòbil. Aquesta és la conclusió principal que va fer pública ahir la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) recollides a l’últim informe del Panell de Llars, on es compara l’ús que fan els ciutadans espanyols dels serveis de comunicació tradicionals enfront de les noves tecnologies.

Inscriu-te a la newsletter Darwinisme empresarialInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Un 60% dels enquestats asseguren que envien missatges a través de WhatsApp, Facebook Messenger o Telegram -per exemple- diverses vegades al dia, cada dia. La xifra supera de llarg la de ciutadans que asseguren que fan com a mínim una trucada diària a través del mòbil (el24%), d’un telèfon fix (el 12%) o dels que fan trucades online (el 4%).

Cargando
No hay anuncios

A la cua com a sistema de comunicació han quedat els missatges SMS, que estan pràcticament en desús, segons apunta la CNMC. El 58% dels ciutadans asseguren que no n’envien mai, i només un 2% els fan servir diàriament.

Davant d’aquest escenari cada vegada més tecnològic i menys tradicional, no és estrany que d’entre els gairebé 9.000 enquestats per la CNMC, el 93% consideri força o molt important la qualitat de la connexió. En aquest sentit, els que fan trucades regularment a través d’internet són els més crítics: el 17% considera que la qualitat del seu servei és dolenta, i estan poc o gens satisfets. De fet, aquests mateixos usuaris valoren molt millor la qualitat de les trucades que es fan amb un mòbil o amb un telèfon fix.

Cargando
No hay anuncios

L’enquesta també destaca que 9 de cada 10 ciutadans creuen que la protecció de les seves dades personals és força o molt important. També hi ha un 20% que mantenen que la facilitat per canviar d’operador els importa poc o gens.

Creuaments de companyies

Una altra tendència destacada a l’informe és la demanda dels usuaris d’operar entre diferents plataformes. El 75% dels que fan trucades o videotrucades per internet serien favorables a la interoperabilitat, és a dir, al fet que es pugui rebre una trucada de Skype al WhatsApp, per exemple. El 62% dels usuaris de missatgeria instantània també ho valoren com una opció positiva al servei.