MODA

Mango retalla preus per competir amb el ‘low cost’

La firma s’acosta més al ‘fast fashion’ amb una línia de roba un 15% més barata

Júlia Manresa
18/03/2016

BarcelonaLa moda ràpida i barata marca el ritme. Mango va anunciar ahir que abaratirà al voltant d’un 15% els preus de la seva línia de roba casual amb l’objectiu de “reforçar la seva aposta pel fast fashion, el model marcat per la fugacitat en el procés de disseny, producció i venda de roba que imposa l’èxit rotund dels gegants del sector com Inditex, H&M o Primark. A partir d’ara, doncs, uns texans de la línia més juvenil de Mango passaran de costar 17,9 euros a costar-ne 15,9. En aquest cas la baixada és de l’11%, ja que la retallada no serà exactament del 15% per a tots els productes.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquesta no és la primera vegada que la companyia del català més ric, Isak Andic, retalla preus. El 2012 la firma va anunciar una rebaixa del 20% en els seus productes per adaptar-se a la nova situació econòmica i fer front a la crisi.

Cargando
No hay anuncios

Ara per ara, Mango descarta abaixar preus d’altres productes o d’altres línies, però una portaveu de la companyia afirma que aquesta rebaixa tindrà un impacte positiu en la competitivitat de l’empresa, un factor que encara millorarà més amb “la imminent posada en marxa del centre logístic de Lliçà d’Amunt”. Les instal·lacions van suposar una inversió de 300 milions, tenen 300.000 metres quadrats de superfície i impliquen la creació d’uns 400 llocs de feina.

A finals de l’any passat, Mango ja va anunciar un gir cap a aquest model que començaria a fer-se visible a partir d’aquest febrer a través de la renovació de la roba de les seves botigues cada 15 dies. A banda de la rapidesa i la immediatesa, el que li faltava a Mango per acabar d’assemblar-se del tot als gegants del fast fashion era el preu. L’objectiu, segons explica la companyia en un comunicat, és acostar-se a un públic més jove “oferint una selecció de productes de moda i qualitat a un preu més ajustat”.

Cargando
No hay anuncios

La nova col·lecció arribarà a les botigues aquest mes sota el nom de #NewPrices. Mango aclareix que serà possible trobar-la a totes les botigues que té arreu del món i també per internet. Així doncs, amb aquesta iniciativa, juntament amb la posada en marxa del centre de Lliçà, l’empresa pretén estalviar a través de “guanyar significativament en capacitat i eficiència”.

Lluny de l’ombra d’Inditex

Cargando
No hay anuncios

Amb aquest pas, Mango busca ampliar la seva base de clients per competir amb uns gegants de la moda que no paren de créixer. El model de màxima eficiència d’Inditex l’ha portat a superar Mercadona el 2015 com a primer grup de comerç espanyol, amb un 15% més de facturació i beneficis, fins a guanyar 2.875 milions. En canvi, tot i aconseguir augmentar un 9,3% la facturació el 2014, Mango va guanyar 13 milions menys que l’any anterior, amb unes vendes de 2.017 milions d’euros.

També hi ha hagut canvis en la política d’obertures. Mango ha fet marxa enrere als EUA i va trencar l’acord que tenia amb els grans magatzems JC Penney, fet que suposa el tancament de prop de 450 establiments al país. Això havia de començar a fer-se al febrer, ja que JC Penney està en plena reestructuració després d’acomiadar 300 treballadors i que altres firmes hagin reduït la presència als magatzems.