Laboral

Díaz i Cuerpo intenten fer les paus després de xocar amb la reducció de jornada

Els ministres de Treball i Economia es reuneixen per desbloquejar les desavinences de les últimes setmanes

BarcelonaDesprés de la tensió i els xocs de les últimes setmanes, la vicepresidenta segona del govern espanyol i ministra de Treball, Yolanda Díaz, i el ministre d'Economia, Carlos Cuerpo, han intentat signar la pau aquest dilluns a la tarda en una reunió per desbloquejar les seves discrepàncies sobre la reducció de la jornada laboral. Ha estat Díaz qui ha demanat aquesta trobada i s'ha mostrat "segura" que arribaran a un acord per abordar l'adopció de les 37,5 hores setmanals, que, en la seva opinió, "ha de tramitar-se per la via d'urgència i fer-se amb la màxima rapidesa".

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Fonts del ministeri d'Economia han apuntat que la reducció de la jornada laboral "és una prioritat i un compromís del govern" i que treballaran per dur-la a terme "de la millor manera i tan aviat com es pugui". Per la seva banda, Cuerpo ha assegurat que està "convençut" que podrà resoldre les desavinences amb Díaz, que la setmana passada el va titllar de "mala persona" pels seus dubtes sobre la mesura, que forma part de l'acord de coalició entre el PSOE i Sumar. Des d'Economia insisteixen que reduir la jornada laboral és un "objectiu compartit" i que el ministre estarà "encantat" de mantenir les reunions que calgui perquè aquesta sigui una realitat efectiva aviat.

Cargando
No hay anuncios

Díaz ja va signar un acord per a la reducció de la jornada laboral amb els sindicats CCOO i UGT abans de tancar el 2024, amb la vista posada en aprovar la norma al consell de ministres i fer-la arribar al Congrés dels Diputats al llarg d'aquest 2025. "El diàleg social i els seus resultats han de ser escrupolosament respectats en un estat social i democràtic de dret, tal com obliguen els convenis de l'OIT [Organització Internacional del Treball], de la qual Espanya és membre", han indicat fonts de Treball.

Cargando
No hay anuncios

El Partit Popular ha aprofitat per ficar cullerada en les tensions en el si del govern espanyol i el seu portaveu, Borja Sémper, ha dit que Díaz "tragarà" amb el que digui Cuerpo pel que fa a la reducció de la jornada laboral per tal que no caigui l'executiu. En roda de premsa a la seu del partit, ha ironitzat sobre el fet que sigui notícia que dos ministres es reuneixin: "Jo pensava que els ministres es reunien cada dia i que parlaven cada dia i que no traslladaven problemes als ciutadans, sinó que traslladaven solucions".