Pilma recupera les vendes d’abans de la crisi i s’expandeix a Marbella

L’efecte Vinçon, històrica botiga de Barcelona desapareguda recentment, no passa factura a Pilma, la cadena de botigues de mobles i decoració per a la llar

Elena Freixa
15/07/2016

L’efecte Vinçon, històrica botiga de Barcelona desapareguda recentment, no passa factura a Pilma, la cadena de botigues de mobles i decoració per a la llar, que fa un pas més en l’expansió cap als principals focus del comerç de luxe a Espanya. Amb una botiga a la Milla de Oro de Madrid des de fa dos anys, la companyia catalana es prepara ara per desembarcar a la Costa del Sol andalusa, amb un establiment a Marbella, segons ha confirmat a l’ARA Pau López Barceló, director de la companyia juntament amb el seu germà Ricard.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La compra del local de Marbella ha suposat una inversió de 4,5 milions d’euros i l’adequació en requerirà entre 300.000 i 400.000 més per tenir a punt la botiga durant els pròxims mesos. Per dur a terme l’operació l’empresa ha hagut de fer recentment una ampliació de capital de més d’1,3 milions d’euros.

Cargando
No hay anuncios

L’establiment de Marbella, com ja va fer Pilma a Madrid, s’orientarà als complements de luxe per al viatge, sota la marca Pilma Travel. Aquest tipus de botiga ven des de maletes fins a tot tipus d’articles personals de luxe, una nova àrea de negoci que l’any passat ja va aportar quasi el 15% de la facturació del grup, segons explica l’empresari. Pilma es proposa continuar amb l’expansió d’aquest nou tipus d’establiments i vol obrir-ne un a Barcelona, on ja té quatre botigues més enfocades al seu negoci tradicional, de mobiliari, il·luminació i decoració de la llar. Per al primer Pilma Travel a Barcelona, la companyia està buscant un local al barri Gòtic, explica López Barceló. L’empresa vol aprofitar “la tirada de la ciutat per virar cap al segment de l’equipament més personal”, explica.

Inici de les vendes per internet

Cargando
No hay anuncios

En paral·lel, Pilma ha començat a assajar el negoci del comerç electrònic amb la posada en marxa de la botiga online. Les vendes per internet només es fan a la península Ibèrica i en els primers dos mesos amb aquest servei en funcionament el tiquet mitjà de despesa online ha sigut de 400 euros, explica el director de Pilma. El 50% del negoci per internet es concentra, de moment, a Catalunya.

En conjunt, Pilma ha recuperat els nivells de vendes que tenia abans de la crisi. La companyia va facturar 15 milions d’euros l’any passat i confia a augmentar ingressos un 12% durant aquest exercici. Tot i tenir encara el negoci molt centrat a Catalunya, el volum de vendes al mercat europeu és creixent i l’exportació ja aporta el 5% dels ingressos.

Cargando
No hay anuncios

Els orígens del negoci familiar de Pilma es remunten a una ebenisteria barcelonina fundada per l’avi dels actuals directius. La companyia té actualment una xarxa de cinc establiments (el sisè serà el de la Costa del Sol), tots en propietat, i defuig el model de franquícia. La plantilla total del grup la formen 65 empleats directes més uns 25 col·laboradors i distribuïdors per arribar als diferents mercats europeus.