Alimentació
Economia 01/10/2021

Raventós i Blanc expandeix els seus vins al mercat asiàtic

La companyia aterra a Corea del Sud, Filipines i Hong Kong

2 min
Pepe Raventós, conseller delegat de Raventós i Blanc

Sant Sadurní d'AnoiaLa companyia de vins escumosos Raventós i Blanc, de Sant Sadurní d'Anoia, que exporta més d'un 60% de la seva producció, està obrint nous mercats a l'Àsia. Durant aquest any ja ha entrat a Corea de Sud, Filipines, Hong Kong i ja té tancat l'aterratge a partir del 2022 a Israel, Emirats Àrabs i les Maldives. A més, també està treballant per arribar "en breu" a l'Índia, Vietnam, Cambodja, Indonesia i la Xina. El primer peu al continent asiàtic, però, el van posar el 2004 al Japó on el mercat ja està consolidat. "Entrem bàsicament a través del canal de restauració i de botigues especialitzades", concreta el director general de l'empresa, Pepe Raventós, en declaracions a l'ARA.

Raventós i Blanc que va tancar els dos anys previs a la pandèmia amb una facturació mitjana d'uns 7,5 milions d'euros anuals, va patir una baixada de vendes del 25% el 2020 a causa del covid i va haver de fer un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) i demanar crèdits ICO. La patacada hagués pogut ser més important tenint en compte que el 90% de la seva facturació entra pel canal de l'hostaleria. "Vam esquivar un cop més fort perquè el mercat americà, el més important que tenim, va obrir de seguida", detalla el conseller delegat. Aquest any, a més, estan tenint un efecte rebot i les vendes estan superant els nivells d'abans de la pandèmia. Gràcies a aquest efecte preveu tancar el 2021 amb un 20% més de facturació i assolint un nou rècord d'exportacions que arribaria al 70% de la seva producció.

El projecte: la DO de la Conca del Riu Anoia

Molt crític amb la política de preus "nefastos" que en els darrers anys les grans cavistes estan pagant als viticultors, Raventós defensa que la viticultura és el més important per fer un bon vi. De fet la companyia va desvincular-se de la Denominació d'Origen Cava el novembre del 2012. Un pas que també han fet en l'última dècada els cellers que formen part de Clàssic Penedès i els de Corpinnat. Per reivindicar el valor el territori i el Penedès, l'únic que assegura que té totes les característiques per competir amb qualitat amb la Champagne, Raventós porta anys treballant per la creació de la denominació d'origen de la Conca del Riu Anoia. "Si és una realitat abans que la meva generació es jubili [ell té 50 anys] ho consideraré un èxit", assegura.

L'empresa elabora 700.000 ampolles a l'any; mig milió són de vi escumós i les altres 200.000 de vi natural. "No volem créixer amb número sinó amb qualitat per revaloritzar cada cop més el nostre producte", defensa.

stats