Contingut patrocinat

El 2025 comença amb una oportunitat de creixement per a la Catalunya agroalimentària

Els productes catalans ja són una opció de valor i confiança per a molts mercats estratègics

11/01/2025

El sector agroalimentari viu una revolució. Factors com l’augment de la consciència sobre la salut, les alteracions de les cadenes de subministrament, la irrupció de la tecnologia i el canvi climàtic estan redefinint les prioritats dels consumidors d’arreu del món. Segons l’informe Tendències mundials d’alimentació i begudes 2025 presentat per la consultora especialitzada en intel·ligència de mercats Mintel, aquests canvis es concretaran al voltant de quatre eixos fonamentals: la nutrició essencial, la rebel·lió contra les normes tradicionals, l’adaptació davant interrupcions globals de la cadena de subministrament i la integració de tecnologia amb tradició en les collites híbrides.

Catalunya, com a territori reconegut per la qualitat dels seus productes té l’oportunitat d’encapçalar aquest canvi. Amb una tradició arrelada que combina coneixement ancestral i un esperit d’avantguarda, el nostre país destaca per la seva varietat agroalimentària i pel seu compromís amb unes opcions agroalimentàries responsables i conscients, i esdevé un actiu clau per posicionar els productes catalans com una opció de valor i confiança. En aspectes vinculats amb la salut, per exemple, els olis d’oliva catalans poden destacar no només com un element essencial de la dieta mediterrània, sinó també com un aliment funcional, gràcies als seus beneficis per a la salut cardiovascular.

Cargando
No hay anuncios

Així, aquest lideratge, que combina la diversificació dels productes, l’aposta per la sostenibilitat i la mirada local, es construeix amb inversions en coneixement i tecnologia, però també amb una mirada atenta als canvis que redefineixen les preferències dels consumidors. Per això, Catalunya té al seu abast l’oportunitat d’enfortir la seva presència en un mercat global competitiu i exigent, demostrant que la qualitat i la innovació són claus per seguir avançant.

El camí del volum al valor

Aquest 2025 Catalunya pot consolidar el procés de convertir-se en un referent en excel·lència alimentària amb productes que transmetin sostenibilitat, història i autenticitat aprofitant la titularitat de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025. Per aquest motiu, un primer objectiu fixat és el d’augmentar el valor de les exportacions agroalimentàries catalanes fins a superar els 16.000 milions d’euros. Aquest increment no només s’ha d’aconseguir per volum de negoci, sinó també per valor afegit. Per fer-ho, es treballa per posicionar els productes catalans com a sinònim de qualitat. Un altre repte fixat per a aquest any és el de fer créixer la base d’empreses exportadores regulars d’aliment i begudes fins a arribar a les 3.100. Això significa enfortir el teixit empresarial i assegurar una presència estable i constant en els mercats internacionals, afavorint així la diversificació i la reducció de riscos.

Cargando
No hay anuncios

En aquest sentit, el #CatalanFood Trade de Prodeca és una molt bona font d’informació sobre mercats i tendències mundials, un butlletí bimensual amb continguts de referència i d’elaboració pròpia sobre el negoci agroalimentari, amb un punt de vista de business, empresarial i de mercats. Un butlletí amb continguts elaborats amb profunditat, amb dades d’interès per a les empreses catalanes que hagin de prendre decisions dins de l’àmbit econòmic agroalimentari.

Cargando
No hay anuncios

Finalment, també és essencial treballar en diverses àrees perquè les empreses puguin créixer i consolidar-se en el mercat nacional. Un dels primers passos a tenir en compte és la capacitat d’augmentar la mida de les empreses. Fomentar la col·laboració i l’agrupació d’empreses, sigui a través de cooperatives o altres models d’associació, pot generar sinergies que permetin augmentar l’eficiència operativa.

Per altra banda, com que la visibilitat de marca juga un paper fonamental en la consolidació d’aquesta estratègia, també cal treballar especialment enguany per incrementar la presència de la marca agroalimentària catalana en l’àmbit nacional i internacional. Això implica treballar en la construcció d’una identitat sòlida que associï els productes locals a valors com la qualitat, la sostenibilitat i la tradició. Finalment, també cal apostar per potenciar la venda local, ja que ajuda a enfortir la relació amb el consumidor català i, al mateix temps, contribuir a un model econòmic més sostenible. Aquest enfortiment de la xarxa local serveix per mantenir els llaços entre els productes locals i la comunitat, creant un circuit de consum més proper i conscient.

Cargando
No hay anuncios

Dèlia Perpiñá Ginè, nova directora gerent de Prodeca

Aquest 2025 Prodeca comença l’any amb un canvi de lideratge, ja que aquest mes de gener s’ha nomenat la prioratina experta en màrqueting Dèlia Perpiñá Ginè com a nova directora gerent de la promotora dels aliments catalans. Dèlia Perpiñá, que fins a la data havia estat gerent del projecte “Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025”, arriba a Prodeca amb una visió estratègica, capacitat d’organització i treball en equip, i una marcada orientació a aportar valor i innovació en l’àmbit agroalimentari. Amb la seva incorporació, Prodeca reforça el compromís amb la promoció i internacionalització del sector agroalimentari català, clau per al desenvolupament econòmic i social del territori.