El Campus Internacional és la universitat oberta al món

La UVic-UCC manté convenis amb unes cent cinquanta institucions d'educació superior en més de quaranta països. Article de Joan Masnou, vicerector de Relacions Internacionals i Formació Contínua

VICL’activitat internacional de la Universitat s’organitza a l’entorn del Campus Internacional, que aglutina la mobilitat, la promoció internacional de la Universitat, les activitats acadèmiques d’àmbit internacional i els programes de cooperació i de recerca. Per tal de promoure la internacionalització, la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) té signats convenis amb prop de cent cinquanta institucions d’educació superior en més de quaranta països i és membre actiu de les principals xarxes internacionals del sector.Actualment la UVic-UCC té un 10% d’estudiants internacionals, ja sigui com a programes de mobilitat o bé com a alumnes regulars de titulacions oficials.

El Campus Internacional treballa juntament amb les facultats, l’Àrea de Relacions Internacionals, l’Escola d’Idiomes i els estudiants mentors per impulsar un innovador pla integral de captació, incorporació i acolliment d’estudiantat internacional, que s’ha aplicat durant aquest curs com a prova pilot als estudiants procedents de França en les titulacions de l’àmbit de la salut (un 14% de l’estudiantat).

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a la recerca, el 51,5% de les publicacions indexades de la Universitat són copublicacions internacionals amb investigadors d’una vintena de països i s’estan duent a terme un nombre rellevant de projectes d’investigació amb universitats estrangeres.El coneixement de la llengua anglesa, una competència transversal en tots els graus, es reforça amb l’oferta d’altres llengües des de l’Escola d’Idiomes i la formació del professorat

implicat en la docència en llengua anglesa de la metodologia AICLE. Des del Campus Internacional de la UVic-UCC es desenvolupen diverses accions de promoció de les llengües estrangeres i la interculturalitat adreçades als alumnes de batxillerat i de segon cicle de formació professionals, entre els quals cal destacar la Junior University i el programa Movent Europa.

Cargando
No hay anuncios

Per tal de reforçar la política internacional de la Universitat s’han creat, d’una banda, el Centre Internacional de Formació Contínua i el programa Study Abroad sobre Business, Innovation and Design que s’ofereix per al curs vinent i, de l’altra, el projecte Horitzó Àsia, una iniciativa coordinada amb l’Ajuntament de Vic, Creacció, l’agència d’innovació emprenedoria i coneixement, i el Festival de Cinema Oriental, per tal d’obrir projectes de col·laboració amb països asiàtics en els àmbits de l’educació i la recerca, la promoció econòmica, la ciutadania i la cultura.

FORMACIÓ i ITINERARIS EN ANGLÈS

Cargando
No hay anuncios

La UVic-UCC ofereix a través del Campus Internacional una oferta d’ un centenar d’assignatures de grau en llengua estrangera. Entre l’oferta acadèmica en llengua anglesa cal destacar que, a la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, el curs 2014-2015 s’ofereix, per segon any, el doble grau de Mestre d’Educació Primària i Educació Infantil amb Menció en Llengua Anglesa, més de la meitat dels crèdits del qual s’imparteixen en anglès, una iniciativa que s’inscriu en el programa de Millora i Innovació en la Formació de Mestres (MIF) promogut pel departament d’Ensenyament i pel departament d’Economia i Coneixement.

La Facultat d’Empresa i Comunicació ofereix des de fa tres anys als seus alumnes de 3r i 4t de grau un itinerari d’especialització transversal en tots els graus que dóna la menció en Business and Communication. Així mateix, per al curs 2014-2015, els alumnes dels graus de Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques, Màrqueting i Comunicació Empresarial i Mecatrònica podran optar a fer una estada al Brasil i obtenir un doble grau internacional amb títols de la UVic - UCC i de la Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUCPR), una de les cinc millors universitats del Brasil. En aquesta línia s’està explorant la possibilitat d’una doble titulació internacional amb Comunicació Audiovisual amb la mateixa universitat brasilera i d’Administració i Direcció d’Empreses amb una universitat finesa.

Cargando
No hay anuncios

La UVic-UCC també expedeix l’ International Master in Management, impartit al centre adscrit EADA. Aquest màster està qualificat com el 20è del món i l’11è en carreres professionals segons el Financial Times, i és un dels 59 màsters universitaris que han obtingut la distinció International Master Programme (IMP) concedida per la Generalitat de Catalunya.

BEQUES DE MOBILITAT

Cargando
No hay anuncios

Els estudiants de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya poden optar a beques de mobilitat d’estudis i pràctiques a través del programa Erasmus+, de les beques del ministeri d’Educació espanyol Erasmus.es, dels ajuts MOBINT de l’AGAUR (Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca) i d’un programa propi de beques a la mobilitat a través del BBVA i la Fundació Antiga Caixa de Manlleu.

EXEMPLES

Cargando
No hay anuncios

En Samuel O'Connell és un estudiant del tercer curs de Business Management a la Universitat Roehampton de Londres. Aquest curs ha participat en el programa de Mobilitat Erasmus Estudi a la UVic-UCC. "Torno a Londres -diu- amb una perspectiva diferent de com afrontar la vida gràcies a les persones que he conegut aquest darrer any". I no estalvia elogis al centre que l'ha acollit: "Una de les coses que més han marcat el meu pas per la UVic són els docents. M'he sentit avalat per ells tant dins com fora de la universitat".

La Judith Sacristán, en canvi, ha fet el camí a l'inrevés. És estudiant de quart curs de Mestre d'Educació Primària amb menció en Llengua Anglesa. Ha participat al Programa de Mobilitat Erasmus a la Uniwersytet Opolski a Opole-Rzeczpospolita Polska, a Polònia, i en un programa de pràctiques a la Bathampton Primary School, al Regne Unit. "Marxar m'ha enriquit a nivell professional, m'ha fet prendre consciència europea i ara encara tinc més ganes de moure'm i créixer". Sacristán detalla el profit que n'ha tret: "A Polònia vaig poder estudiar didàctica en llengua anglesa, i al Regne Unit vaig posar en pràctica l'anglès en els contextos reals".