Contingut patrocinat

Grans eslores, més qualitat i compradors internacionals: el nou rumb del Saló Nàutic

Del 8 al 12 d'octubre, la cita s’expandeix per primera vegada al moll de Barcelona, estrena el Village com a espai de trobada i alta gastronomia i reforça la seva agenda professional amb l'accent en la innovació i la sostenibilitat.

Més vaixells de gran eslora que mai, una nova zona gastronòmica de luxe i un objectiu ben clar: atreure grans compradors internacionals. Aquests són els tres elements que defineixen el nou rumb que ha agafat el Saló Nàutic Internacional de Barcelona, que se celebrarà del 8 al 12 d’octubre al Port Vell i –per primer any– també al moll de Barcelona. Organitzat per Fira de Barcelona amb la col·laboració de l’Associació Nacional d’Empreses Nàutiques (ANEN), l’esdeveniment arriba a la seva 62a edició amb la participació de prop de 200 expositors i unes 500 embarcacions que exhibiran les últimes novetats del sector, amb més varietat de models i eslores que mai.

La cita reunirà grans noms de la indústria nàutica com Brunswick, el grup Beneteau, Absolute, Azimut, Yamaha o Zodiac, i incorporarà firmes de primer nivell que s’hi estrenen enguany, com Sunreef, Horizon, Kawasaki o Pearl. També s’hi sumen noves drassanes espanyoles –com Kumbra, Level o Cleemenss– i italianes –com Explorer i Rio Yachts– que reforcen la presència internacional d’aquesta edició. Les embarcacions exposades mostraran els últims avenços en disseny, eficiència i sostenibilitat, amb estrenes destacades com la presentació mundial de l’Horizon FD100, un iot de 31 metres d’eslora.

Cargando
No hay anuncios

Amb un 24% de vaixells de gran eslora (entre 16 i 30 metres) a la seva mostra en aigua, el saló amplia superfície i incorpora per primer cop el moll de Barcelona a l’oferta expositiva del Port Vell, que inclou també el Moll de la Fusta i part dels molls d’Espanya, del Dipòsit i Sota Muralla. Un vaixell llançadora elèctric connectarà les dues ribes per oferir una visita completa de 360°.

Cop de timó

L’edició d’enguany vol marcar un abans i un després en la trajectòria del Saló Nàutic. “Apostem per una millora substancial de la qualitat global de l’esdeveniment”, afirma el seu president, Luis Conde. Alhora, destaca tant la presència reforçada de vaixells de gran eslora com l’estrena de nous continguts pensats per a un públic més exclusiu, com el Village. El saló enceta així un nou rumb que busca posicionar Barcelona com a gran capital de la nàutica d’alt nivell.

Cargando
No hay anuncios

Amb el lema The Boatique, el certamen posa en marxa el seu nou Pla Estratègic, que té com a objectiu situar-se entre les grans cites del sector a escala internacional. El director del saló, Josep Antoni Llopart, remarca que “la nostra intenció és reposicionar-nos en el calendari internacional com un esdeveniment de major nivell”, i confia que, en un període màxim de tres anys, aquest canvi d’escala atraurà més firmes capdavanteres i presentacions mundials a la ciutat.

Cargando
No hay anuncios

Una de les grans novetats d’aquesta edició és el Village, un espai de 2.500 m² ubicat al moll de Drassanes, a tocar del Portal de la Pau, pensat com a punt de trobada social i de negoci per a visitants, expositors i professionals. Amb la participació de marques com CaixaBank, Occident, Espígul Immobiliària, Quadis Landmotors o Tara, el Village oferirà una experiència prèmium que inclou un menú degustació dissenyat pel xef Rafa Zafra –amb restaurants a Barcelona, Madrid, Eivissa i Montecarlo– i un open bar amb tapes d’alta cuina marinera a càrrec de Le Chef Catering.

Innovació i sostenibilitat

Del 8 a l’11 d’octubre, el Saló Nàutic també desplegarà una intensa agenda professional sota el paraigua de l’Àgora-Port, el programa de conferències coordinat pel Port de Barcelona. Més d’un centenar d’experts es donaran cita a l’edifici Terminal Drassanes per abordar temes com la sostenibilitat portuària, la navegació de zero emissions, la digitalització o el potencial de la robòtica i la intel·ligència artificial en el manteniment i la investigació marina. Hi participaran, entre altres, David Pino, director del Port Vell de Barcelona; Mohamed Ounaya, president del Port de Tànger; Pau Guasch, gerent de Seabots; Tomás Azcárate, president de Marines d’Espanya; Esther Roca, directora general de Ports de la Generalitat; Mireia Latre, directora de l’Institut de Nàutica de Barcelona, i Mireia de Mas, cofundadora d’Ocean Estructures.

Cargando
No hay anuncios

Més enllà de l’experiència, la nàutica juga un paper clau com a motor econòmic. “És un sector estratègic en plena transformació, i el Saló Nàutic és una eina fonamental per impulsar-ne la innovació, la internacionalització i la competitivitat”, afirma Jordi Carrasco, director general d’ANEN. Malgrat la lleugera caiguda del mercat –un 5,3% menys de matriculacions entre gener i agost respecte a l’any anterior–, el saló es reafirma com a gran plataforma per anticipar el futur de la nàutica.

Cargando
No hay anuncios