Fira de Barcelona
Especials21/05/2022

Hispack mostra a les indústries com innovar a través del ‘packaging’

El saló de l’envàs i embalatge de Fira de Barcelona se celebra del 24 al 27 de maig amb la sostenibilitat i la digitalització com a grans temes

Amb la presència de fabricants i distribuïdors líders, Hispack omplirà els pavellons 2 i 3 del recinte firal de Gran Via amb tecnologia, materials i solucions de packaging tenint en compte tot el seu cicle de vida i les connexions amb altres processos productius i la cadena de subministrament. La sostenibilitat serà el tema principal, una prioritat que s’accelera pels canvis legislatius que afecten els envasos i per a una ecoconscienciació social més gran. 

Cargando
No hay anuncios

També es veurà com l’automatització, robotització, connectivitat i tecnologies pròpies de la indústria 4.0 entren de ple en la indústria del packaging. El sector, més de 3.100 empreses que ocupen 113.000 persones, factura a tot l’Estat 29.750 M€, i suposa un 2,65% del PIB, segons dades de l’estudi El 'packaging', motor d’innovació de les indústries, elaborat amb motiu de la celebració d’Hispack per la consultora marketAAD. 

Cargando
No hay anuncios

Internacionalitat

Per a Hispack, la internacionalitat és un objectiu estratègic. És una de les tres primeres fires de packaging europees, una porta d’accés al mercat ibèric i un pont comercial amb països mediterranis i llatinoamericans. 

Cargando
No hay anuncios

Després d’Espanya, el país que aporta més empreses aquest any a la llista d’expositors és Turquia, seguit d’Itàlia, Alemanya, França, els Països Baixos i Portugal. La quarta part dels expositors directes d’Hispack 2022 són internacionals, de 19 països.

Cargando
No hay anuncios

En l’apartat de visitants es preveu que un 10% dels 25.000 assistents previstos provinguin de l’exterior. Per a això Hispack ha dut a terme accions de promoció en una quinzena de països, sobretot a Europa, l’àrea del Mediterrani i Llatinoamèrica. En col·laboració amb Amec, la fira ha seleccionat i convidat directament a través del seu programa Hosted Buyers 150 professionals amb projectes de prospecció o compra de solucions que participaran en trobades amb expositors l’oferta dels quals respongui als seus requeriments. Així mateix, s’ha establert un acord amb Xile com a país convidat d’honor per atreure una missió comercial. Es calcula que a l’International Business Centre d’Hispack es duguin a terme més de 2.000 reunions de negoci amb els professionals convidats.

Dels reptes a les fites

Hispack renova l’impuls a les seves 140 activitats de coneixement previstes i en les quals participaran uns 250 ponents. Després de diverses edicions parlant dels reptes de la indústria de l’envàs i embalatge, enguany es posarà el focus a explicar i compartir els resultats concrets d’aplicar la innovació que proposa el packaging. Així, a cada pavelló hi haurà una àrea d’activitats denominada Hispack Unboxing, en la qual es desenvoluparan jornades, conferències i presentacions de casos d’èxit que puguin inspirar altres marques i empreses. 

Cargando
No hay anuncios

Així mateix, Hispack ha posat en marxa el programa Boosters, a través del qual empreses líders de sectors com alimentació, begudes, cosmètica o farmàcia, entre d’altres, explicaran en les ponències dels Hispack Unboxing les seves estratègies i relació amb el packaging a l’hora d’innovar. Beam Suntory, Nestlé, Flopp - Careli, The Body Shop, Ferrer, Pastas Gallo, Unilever, Mahou, Nova Pescanova, Casa Ametller, Danone, Henkel, Codorniu, Freixenet, Puig o Mercabarna són algunes de firmes que hi participaran.

Cargando
No hay anuncios

Best in Class

Paral·lelament, Hispack, sota la denominació Best in Class, dedicarà una jornada exclusiva a abordar cinc casos d’èxit europeus, exemples d’autèntica revolució en termes de transformació empresarial a partir del packaging. Entre ells figura la firma danesa Grow up Farm, que cultiva microvegetals i que gràcies a un disruptiu envàs ha començat a exportar part de la seva producció; Bakkafrost, empresa de les illes Fèroe que ha implementat un nou sistema de traçabilitat gràcies a l’embalatge en els productes d’aqüicultura que comercialitza, o Cubers, fabricant i envasador de gel que lidera el mercat gràcies a una nova proposta de packaging.