Fira de Barcelona
Especials 21/05/2022

Hispack mostra a les indústries com innovar a través del ‘packaging’

El saló de l’envàs i embalatge de Fira de Barcelona se celebra del 24 al 27 de maig amb la sostenibilitat i la digitalització com a grans temes

3 min
Imatge panoràmica de l'última edició celebrada d'Hispack, el 2018

Amb la presència de fabricants i distribuïdors líders, Hispack omplirà els pavellons 2 i 3 del recinte firal de Gran Via amb tecnologia, materials i solucions de packaging tenint en compte tot el seu cicle de vida i les connexions amb altres processos productius i la cadena de subministrament. La sostenibilitat serà el tema principal, una prioritat que s’accelera pels canvis legislatius que afecten els envasos i per a una ecoconscienciació social més gran. 

També es veurà com l’automatització, robotització, connectivitat i tecnologies pròpies de la indústria 4.0 entren de ple en la indústria del packaging. El sector, més de 3.100 empreses que ocupen 113.000 persones, factura a tot l’Estat 29.750 M€, i suposa un 2,65% del PIB, segons dades de l’estudi El 'packaging', motor d’innovació de les indústries, elaborat amb motiu de la celebració d’Hispack per la consultora marketAAD. 

La sostenibilitat és un element clau en l'edició d'enguany d'Hispack

Internacionalitat

Per a Hispack, la internacionalitat és un objectiu estratègic. És una de les tres primeres fires de packaging europees, una porta d’accés al mercat ibèric i un pont comercial amb països mediterranis i llatinoamericans. 

Després d’Espanya, el país que aporta més empreses aquest any a la llista d’expositors és Turquia, seguit d’Itàlia, Alemanya, França, els Països Baixos i Portugal. La quarta part dels expositors directes d’Hispack 2022 són internacionals, de 19 països.

En l’apartat de visitants es preveu que un 10% dels 25.000 assistents previstos provinguin de l’exterior. Per a això Hispack ha dut a terme accions de promoció en una quinzena de països, sobretot a Europa, l’àrea del Mediterrani i Llatinoamèrica. En col·laboració amb Amec, la fira ha seleccionat i convidat directament a través del seu programa Hosted Buyers 150 professionals amb projectes de prospecció o compra de solucions que participaran en trobades amb expositors l’oferta dels quals respongui als seus requeriments. Així mateix, s’ha establert un acord amb Xile com a país convidat d’honor per atreure una missió comercial. Es calcula que a l’International Business Centre d’Hispack es duguin a terme més de 2.000 reunions de negoci amb els professionals convidats.

Dels reptes a les fites

Hispack renova l’impuls a les seves 140 activitats de coneixement previstes i en les quals participaran uns 250 ponents. Després de diverses edicions parlant dels reptes de la indústria de l’envàs i embalatge, enguany es posarà el focus a explicar i compartir els resultats concrets d’aplicar la innovació que proposa el packaging. Així, a cada pavelló hi haurà una àrea d’activitats denominada Hispack Unboxing, en la qual es desenvoluparan jornades, conferències i presentacions de casos d’èxit que puguin inspirar altres marques i empreses. 

Les empreses mostren a Hispack les seves innovacions i solucions per al 'packaging'

Així mateix, Hispack ha posat en marxa el programa Boosters, a través del qual empreses líders de sectors com alimentació, begudes, cosmètica o farmàcia, entre d’altres, explicaran en les ponències dels Hispack Unboxing les seves estratègies i relació amb el packaging a l’hora d’innovar. Beam Suntory, Nestlé, Flopp - Careli, The Body Shop, Ferrer, Pastas Gallo, Unilever, Mahou, Nova Pescanova, Casa Ametller, Danone, Henkel, Codorniu, Freixenet, Puig o Mercabarna són algunes de firmes que hi participaran.

Best in Class

Paral·lelament, Hispack, sota la denominació Best in Class, dedicarà una jornada exclusiva a abordar cinc casos d’èxit europeus, exemples d’autèntica revolució en termes de transformació empresarial a partir del packaging. Entre ells figura la firma danesa Grow up Farm, que cultiva microvegetals i que gràcies a un disruptiu envàs ha començat a exportar part de la seva producció; Bakkafrost, empresa de les illes Fèroe que ha implementat un nou sistema de traçabilitat gràcies a l’embalatge en els productes d’aqüicultura que comercialitza, o Cubers, fabricant i envasador de gel que lidera el mercat gràcies a una nova proposta de packaging.

stats